Αν ακολουθείτε την συμβουλή μου και διαβάζετε τις σελίδες για το email marketing με την σειρά, θα έχετε καταλάβει πως τα χρήματα μέσω internet απαιτούν το χτίσιμο μίας ποιοτικής λίστας και τώρα πιθανόν να αναρωτιέστε πως ακριβώς το κάνεις.

Οι παράγοντες που διαμορφώνουν μία ποιοτική λίστα είναι δύο:

Α) Η πηγή των επισκέψεων

Β) Το αντάλλαγμα

Πιο απλά, από πού προέρχονται οι επισκέπτες στην σελίδα σας και τι αντάλλαγμα τους προσφέρετε για να γίνουν μέρος της λίστας σας. Ας δούμε το πρώτο κομμάτι, τις πηγές επισκεψιμότητας.

Το email marketing και οι πηγές επισκεψιμότητας

Η πηγή των επισκέψεων επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό την ποιότητα της λίστα σας. Οι ποιοτικότεροι subscribers προέρχονται από την λεγόμενη syndicated traffic, για την οποία θα μιλήσουμε αργότερα. Για την ώρα ακολουθούν οι πηγές επισκεψιμότητας σε κατάταξη ως προς την ποιότητά τους.

1) Syndication

Θα μιλήσουμε για αυτό αργότερα…

2) Endorsed Traffic

Πρόκειται για επισκέψεις που προέρχονται από συστάσεις. Το συγκεκριμένο είδος φέρνει πολύ ποιοτικούς επισκέπτες.

3) PPC Advertising

Οι γνωστές διαφημίσεις του Google Adwords και οι Facebook Ads. Μπορείτε να βρείτε περισσότερες πληροφορίες στην σελίδα PPC advertising.

4) SEO – Μηχανές Αναζήτησης

Πρόκειται για τις κλασσικές οργανικές επισκέψεις από τις μηχανές αναζήτησης. Πολύ σημαντικές σε ποσότητα όχι όμως και τόσο σε ποιότητα.

5) Social Media

Επισκέψεις από το Facebook, το Twitter κλπ. Μέχρι στιγμής δεν δίνουν και πολύ ποιοτικές επισκέψεις. Φαντάζομαι πως θα βρεθούν στρατηγικές για την αλίευση ποιοτικών επισκέψεων από αυτά τα μέσα, όμως μέχρι σήμερα γίνεται πολύ φασαρία για το τίποτα.

Τι είναι όμως αυτό το Syndication που δεσπόζει στην κορυφή της λίστας; Ας δούμε ένα παράδειγμα.

Ποια είναι τα χαρακτηριστικά ενός υποψήφιου πελάτη; Με μια πρώτη σκέψη μπορούμε να πούμε πως είναι κάποιος που ενδιαφέρεται για το προϊόν ή την υπηρεσία που πουλάμε.

Πολύς όμως κόσμος ενδιαφέρεται για τις Ferrari, ελάχιστοι έχουν την δυνατότητα να την αγοράσουν. Επομένως το ενδιαφέρον μόνο δεν φτάνει. Χρειάζεται και η δυνατότητα να την αγοράσει.
Μπορεί όμως να υπάρχει η δυνατότητα και το ενδιαφέρον και ο υποψήφιος αγοραστής να είναι μέλος της Green Peace και να μην θέλει να την αγοράσει επειδή είναι πολύ επιβλαβής για το περιβάλλον. Οπότε αγοράζει ένα υβριδικό με χρυσές ζάντες για να πουλάει και την απαιτούμενη μούρη.

Αστείο το παράδειγμα, το δέχομαι, όμως ο ιδανικός υποψήφιος αγοραστής μίας Ferrari είναι κάποιος που ενδιαφέρεται, έχει την δυνατότητα να την αγοράσει και έχει αγοράσει μία Ferrari πριν από 2 χρόνια.

Έχει υπάρξει με λίγα λόγια πρόσφατα και αποδεδειγμένα αγοραστής. Αυτός είναι ο ιδανικός υποψήφιος αγοραστής μίας Ferrari. Ας το συνδέσουμε τώρα με το email marketing.

Ας υποθέσουμε πως έχετε ένα blog που είναι αφιερωμένο στην φωτογραφία και βρίσκετε ένα website που πουλάει φωτογραφικές μηχανές. Φτιάχνετε μία σειρά από web videos ή μία pdf αναφορά που να εξηγεί πώς να βελτιώσεις γρήγορα τις φωτογραφίες σου στο Photoshop.

Στην συνέχεια επικοινωνείς με τον ιδιοκτήτη του website και του προσφέρεις τα videos ή την αναφορά και του επιτρέπεις να τα προσθέσει στα προϊόντα που πουλάει σαν bonus.

Του λες με λίγα λόγια πως δεν προσπαθώ να πουλήσω τίποτα μέσα από αυτά τα videos ή την αναφορά και έχεις την άδειά μου να τα προσθέσεις σε κάθε ψηφιακή φωτογραφική μηχανή που πουλάς. Πιθανότατα θα δεχτεί, γιατί με αυτό τον τρόπο προσθέτει αξία στο προϊόν του και μάλιστα δωρεάν.

Μέσα σε αυτά τα videos αναφέρεις το blog σου λέγοντας πως αν επισκεφτεί το www.mywebsite.gr, θα βρει επιπλέον πληροφορίες για το πώς θα μάθει να βγάζει επαγγελματικές φωτογραφίες ή οτιδήποτε είναι αυτό που προσφέρετε σαν αντάλλαγμα για την εγγραφή στην λίστα σας.

Η συγκεκριμένη ροή επισκεπτών ονομάζεται syndicated traffic και αποτελεί τους ποιοτικότερους επισκέπτες που μπορείτε να έχετε. Πρόκειται για επισκέπτες που ενδιαφέρονται για την φωτογραφία, έχουν την δυνατότητα να αγοράσουν προϊόντα και έχουν αποδεδειγμένα αγοράσει κάτι πρόσφατα.

Καταλαβαίνω πως πρόκειται για προχωρημένες internet marketing στρατηγικές, όμως η syndicated traffic είναι η ποιοτικότερη, οπότε όφειλα να την αναφέρω. Δεν είναι πάντως απαραίτητο να την χρησιμοποιήσετε για να δημιουργήσετε μία ποιοτική λίστα.

Το ιδανικό αντάλλαγμα

Το αντάλλαγμα που προσφέρετε σε όσους εγγραφούν στην λίστα σας, παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στην ποιότητα της λίστα σας αλλά και στο opt in rate, στο ποσοστό δηλαδή αυτών που θα γραφτούν από τις συνολικές επισκέψεις στην σελίδα.

Το αντάλλαγμα μπορεί να είναι:

1) Ένα ολιγοήμερο πρόγραμμα εκμάθησης

Για παράδειγμα, μάθετε το affiliate marketing σε 7 ημέρες ή μάθετε τον παπαγάλο σας να μιλάει ή ότι ταιριάζει στην αγορά που δραστηριοποιήστε.

2) Μία pdf αναφορά

Τα pdf είναι αρχεία που ανοίγουν με το acrobat reader. Γράφεις μία αναφορά στο word ή σε οποιονδήποτε επεξεργαστή κειμένου και το μετατρέπεις σε pdf με ένα από τα προγράμματα που κυκλοφορούν.

Εγώ προσωπικά χρησιμοποιώ σαν αντάλλαγμα μια pdf αναφορά, οπότε έχετε ήδη ένα καλό παράδειγμα.

3) Ένα video

Αυτή την στιγμή το video έχει ίσως το μεγαλύτερο ειδικό βάρος. Μπορείτε να βρείτε περισσότερες πληροφορίες για το πώς να φτιάξετε ένα web video στην σελίδα video marketing.

Ας δούμε τώρα πως θα διαπιστώσουμε πιο είναι το ιδανικό αντάλλαγμα, για την αγορά που δραστηριοποιείστε. Πρώτα από όλα πρέπει να διαπιστώσετε ποια είναι η μεγαλύτερή τους επιθυμία.

Για παράδειγμα, στην αγορά που δραστηριοποιούμαι εγώ, στο internet marketing για αρχάριους δηλαδή, η επιθυμία των επισκεπτών μου είναι να κερδίσουν περισσότερα χρήματα.

Αυτή όμως είναι η επιφανειακή τους επιθυμία, πίσω από την οποία βρίσκεται μία βαθύτερη, η οποία είναι να παραιτηθούν από την δουλειά τους. Με μία λέξη η ελευθερία.

Έχω κάνει την έρευνά μου, το έχω ψάξει και γνωρίζω με βεβαιότητα πως η βαθύτερη επιθυμία όσων αποφασίζουν να ασχοληθούν με το internet marketing, είναι να παραιτηθούν από την δουλειά τους. Όχι όλοι αλλά οι περισσότεροι.

Ποια είναι η μεγαλύτερη επιθυμία των πελατών σας; Μην προσπαθείτε να μαντέψετε, διαβάστε blogs, forums, δείτε τις απορίες τους, γίνετε μέλος της κοινότητας τους. Αν δεν τους γνωρίζετε δεν θα μπορείτε και να τους βοηθήσετε.

Το να γνωρίζετε ποια είναι η βαθύτερη τους επιθυμία, θα σας βοηθήσει στο πως θα τους απευθύνεστε μέσα από τα email σας και πιθανότατα θα σας δώσει μία πολύ καλή κατεύθυνση για το αντάλλαγμα που θα πρέπει να δημιουργήσετε.

Η επόμενη ερώτηση είναι: Πιο είναι το μεγαλύτερο τους πρόβλημα και πως μπορώ να τους βοηθήσω ΤΩΡΑ;Στην αγορά του internet marketing, το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι ότι δεν ξεκινάνε. Γιατί δεν ξεκινάνε; Γιατί παθαίνουν παράλυση από τον όγκο των πληροφοριών. Υπάρχει information overload. Πως μπορώ να τους βοηθήσω τώρα;

Ξεκαθαρίζοντας λίγο το τοπίο…

Για να βρείτε το ιδανικό αντάλλαγμα, βρείτε τα 4 ή 5 μεγαλύτερα βήματα που θα πρέπει να κάνουν για να ικανοποιήσουν την επιθυμία που λέγαμε ποιο πάνω. Για να αλλάξω παράδειγμα, στην αγορά των σχέσεων, ας υποθέσουμε πως έχουμε έναν τύπο που είναι μόνος του και θέλει να βρει κοπέλα, να κάνει μια σχέση.

Ποια είναι τα 4 – 5 βήματα που θα πρέπει να καλύψει για να φτάσει στο επιθυμητό αποτέλεσμα; Το πρώτο βήμα είναι να προσεγγίσει μία κοπέλα χωρίς να φανεί ηλίθιος, το δεύτερο να κάνει μία ενδιαφέρον συζήτηση μαζί της, το τρίτο να της ζητήσει το τηλέφωνο και το τέταρτο να βγούνε ένα ραντεβού. Υπάρχουν και άλλα βήματα στο ενδιάμεσο, όμως τα 4 μεγαλύτερα είναι νομίζω αυτά.

Παίρνεις το πρώτο βήμα και το μετατρέπεις σε αντάλλαγμα. 10 τρόποι για να πλησιάσεις μία κοπέλα ή κάτι τέτοιο. Πιστέψτε με είναι ένα πολύ καλό αντάλλαγμα για την συγκεκριμένη αγορά.

Οπότε γνωρίζετε πλέον πώς να δημιουργήσετε μια ποιοτική λίστα. Αυτό που μένει να δούμε είναι τα τεχνικά κομμάτια του email marketing και το πώς θα κερδίζετε χρήματα από την λίστα σας, συνεχώς και σε βάθος χρόνου.