Έχουμε ήδη μιλήσει για την σημασία που έχει στην επιτυχία του email marketing, η δημιουργία μιας ποιοτικής λίστας. Τι είναι όμως αυτό που ορίζει μια λίστα από emails σαν ποιοτική;

Μην ξεχνάτε πως η λίστα αυτή θα περιλαμβάνει ανθρώπους, οι οποίοι έχουν ανάγκες, φόβους, επιθυμίες και δεν είναι σωστό να τους βάλουμε ταμπέλες του στυλ, ποιοτικός συνδρομητής και όχι τόσο ποιοτικός συνδρομητής.

Όταν μιλάμε για ποιότητα, εννοούμε την ικανότητα ενός εγγεγραμμένου στην λίστα μας, να:

1) Διαβάσει

2) Να ανταποκριθεί

3) Να εμπλακεί

Σε ένα email που θα λάβει από εμάς.

Όταν στέλνουμε ένα email στην λίστα μας ένα ποσοστό θα το διαβάσει. Ένα ποσοστό από αυτούς που θα το διαβάσουν θα ανταποκριθούν κάνοντας click στο link που θα βρουν στο email και ένα ποσοστό από αυτούς θα εμπλακούν, αγοράζοντας κάποιο προϊόν ή υπηρεσία ή κάνοντας οτιδήποτε άλλο θέλετε να κάνουν.

Όσο πιο κοντά στο προφίλ αυτού που θα διαβάσει, θα ανταποκριθεί και θα εμπλακεί βρίσκεται κάποιος, τόσο ποιοτικότερος είναι για την λίστα μας. Επειδή πιθανόν να σας έχω μπερδέψει, θα προσπαθήσω να το περιγράψω λίγο πιο αναλυτικά.

Ας υποθέσουμε πως στέλνετε ένα email στην λίστα σας, το οποίο θα ανοιχτεί και θα διαβαστεί από το 70% των ατόμων της λίστας. Το 40% θα κάνουν click στο link του email και το 5% θα αγοράσει κάποιο προϊόν.

Τι συμβαίνει με το 30% που δεν θα διαβάσει καν το email σας; Το 30% αντιπροσωπεύει ανθρώπους που δεν ενδιαφέρονταν από την αρχή ή δεν έχουν καλλιεργηθεί ώστε να περιμένουν τα email σας με ανυπομονησία.

Στην πρώτη περίπτωση είτε έχουν έρθει από λάθος πηγή ή έχουν ανταποκριθεί σε λάθος αντάλλαγμα. Όπως και να έχει, πρόκειται για ανθρώπους που δεν ενδιαφέρονται για αυτό που προσφέρετε και δεν έχουν θέση στην λίστα σας.

Όσο λιγότερους τέτοιους ανθρώπους περιέχει μία λίστα, τόσο πιο ποιοτική είναι. Με λίγα λόγια, αυτό που μετράει στο email marketing δεν είναι το μέγεθος της λίστας αλλά η ποιότητα των ατόμων που αποτελείται.

Στην δεύτερη περίπτωση, πρόκειται για ανθρώπους που έχουν χάσει την καλή τους πίστη προς εσάς και αγνοούν πλέον τα email σας. Πρόκειται για το πιο συνηθισμένο λάθος στο email marketing. Όπως αναφέρω στην κεντρική σελίδα, η καλή πίστη είναι σαν συνάλλαγμα. Όσο καλλιεργείται, τόσο αποδίδει.

Τι είναι όμως αυτό που επηρεάζει την ποιότητα; Δύο είναι οι παράγοντες που επηρεάζουν την ποιότητα μιας λίστας:

1) Η πηγή των επισκέψεων και

2) Το αντάλλαγμα που προσφέρετε για να γραφτεί κάποιος στην λίστα σας

Στις σελίδες που ακολουθούν περιγράφονται οι πηγές επισκεψιμότητας και ο ρόλος τους στην δημιουργία μιας ποιοτικής λίστας, αλλά και τα χαρακτηριστικά του ιδανικού ανταλλάγματος.