Το web design παίζει αρκετά μεγάλο ρόλο στο SEO, ιδιαίτερα σε website που χρησιμοποιούν flash και JavaScript. Αν έχετε ένα website ρίξτε μια ματιά στις συμβουλές που ακολουθούν, γιατί αλλάζοντας λίγο το site σας, πιθανότατα θα κερδίσετε πόντους στο SEO και κατά επέκταση θέσεις στην κατάταξη των μηχανών αναζήτησης

Αν είστε web designer και δεν ακολουθείτε τα δρώμενα στο SEO, πιθανόν να διαπιστώσετε πως πρέπει να αρχίσετε να σχεδιάζετε πιο φιλικά προς τις μηχανές αναζήτησης ιστοσελίδες. Ακολουθούν οι 11 συμβουλές:

1) Χρησιμοποιήστε καθαρό κώδικα

Δώστε μεγάλη προσοχή στον κώδικα που χρησιμοποιείτε. Αν έχετε αμφιβολίες ελέγξτε το website με το validation tool της W3C. Αν βρει λάθη στον κώδικα διορθώστε τα.

2) Προσοχή με το flash

Το flash στις μέρες μας μπορεί να «διαβαστεί» από τις μηχανές αναζήτησης, με κάποιους όμως περιορισμούς. Αποφύγετε το flash για πλοήγηση και την εμφάνιση των σημαντικότερων περιεχομένων του website.

Κατά τα άλλα, αν χρησιμοποιηθεί με προσοχή μπορεί να έχει ένα πολύ καλό αισθητικό αποτέλεσμα στο web design, κάτι που αρέσει στους επισκέπτες και ενθαρρύνει τα back links.

Δείτε τι λέει η ίδια η Google για τις σωστές χρήσεις του flash

3) Χρησιμοποιήστε SEO friendly JavaScript

Σε γενικές γραμμές οι μηχανές αναζήτησης δυσκολεύονται με την AJAX. Αν θέλετε την γνώμη μου χρησιμοποιήστε καλύτερα την jQuery που σας επιτρέπει να έχετε κάποιο html link και τα jQuery effects μαζί.

Με το JavaScript μπορείτε να δημιουργήσετε ένα πολύ όμορφο web design, απλά προσέξτε να είναι προσβάσιμο και αναγνώσιμο από τις μηχανές αναζήτησης.

4) Η παρουσία του footer κρίνεται απαραίτητη

Οι μηχανές αναζήτησης θέλουν πάντα να βλέπουν ένα footer, το οποίο να περιέχει μία φόρμα επικοινωνίας, ένα site map και τους όρους χρήσης του website.

Καταχωρήστε το site map στις μηχανές αναζήτησης αντί για το ίδιο το website. Το site map βοηθάει στο να καταχωρηθεί γρηγορότερα και αν είναι δυναμικό, αλλάζει κάθε φορά που αλλάζει και το website.

5) Τα links μιλάνε από μόνα τους

Οι σελίδες του website θα πρέπει να είναι πολύ καλά δεμένες μεταξύ τους με εσωτερικά links, τα οποία θα πρέπει να έχουν για anchor text τις keywords που στοχεύει η κάθε σελίδα.

Το anchor text των links, εσωτερικών και εξωτερικών, δίνει στις μηχανές αναζήτησης την ένδειξη για το που επικεντρώνεται η κάθε σελίδα. Τα links παίζουν πάρα πολύ μεγάλο ρόλο στο SEO.

6) Αποφασίστε για το domain

Αποφασίστε από την αρχή για αν το domain θα περιέχει το www. Για τις μηχανές αναζήτησης, τα websites mydomain.com και www.mydomain.com είναι 2 διαφορετικά websites.

Αυτό ονομάζεται duplicate content και δεν αρέσει καθόλου στις μηχανές αναζήτησης. Το ίδιο ακριβώς συμβαίνει και με την κεντρική σελίδα του website. Όταν η κεντρική σελίδα εμφανίζεται με το www.mydomain.com αλλά και με το www.mydomain.com/index.php , έχουμε duplicate content ζήτημα.

7) Τα URL των σελίδων

Πρόκειται για μία παράμετρο που επηρεάζει πολύ το SEO. Τα URL των σελίδων, θα πρέπει να περιέχουν την keyword που στοχεύει η κάθε σελίδα. Για παράδειγμα, αν μία σελίδα του website στοχεύει την keyword “web design”, το URL της θα πρέπει να είναι κάπως έτσι: www.my domain.com/web_design.html

8) Η δύναμη της δίεσης (#)

Η δίεση (#) είναι ένα πολύ ισχυρό εργαλείο. Η #, όταν βρίσκεται σε ένα URL, κάνει αόρατο στις μηχανές αναζήτησης, ότι ακολουθεί μετά την δίεση. Εδώ μιλάμε για ελαφρώς προχωρημένο SEO, θα το εξηγήσω όσο καλύτερα μπορώ και όποιος κατάλαβε, κατάλαβε.

Η δίεση χρησιμοποιείται συνήθως σε περιπτώσεις που θέλουμε να περιορίσουμε τα περιεχόμενα που καταχωρούνται στις μηχανές αναζήτησης. Χρησιμοποιώντας την δίεση μέσα στο URL, το Page Rank των εισερχόμενων links μεταφέρεται στο URL που εμφανίζεται πριν από την #.

Για παράδειγμα ας υποθέσουμε πως έχουμε ένα website αφιερωμένο στην φωτογραφία, το οποίο περιέχει διάφορες galleries. Αν το URL μίας gallery είναι το mydomain.com/#gallery1.html, οι μηχανές αναζήτησης θα βλέπουν mydomain.com.

Οτιδήποτε ακολουθεί την # είναι απλά αόρατο. Όλα τα links που κατευθύνονται στο mydomain.com/#gallery1.html, θα μεταφέρουν PR στο mydomain.com και όχι στο domain.com/#gallery1.html, βοηθώντας την κεντρική σελίδα να συγκεντρώνει μεγαλύτερο PR και να κατατάσσεται πολύ καλύτερα.

9) Χρησιμοποιήστε όσο το δυνατόν περισσότερο κείμενο

Οι μηχανές αναζήτησης λατρεύουν το γραπτό κείμενο. Όσο περισσότερο κείμενο υπάρχει σε μία σελίδα, τόσο το καλύτερο. Ειδικά όσοι ασχολείστε με το web design ηλεκτρονικών καταστημάτων, δημιουργήστε τα έτσι ώστε να ενθαρρύνεται η εισαγωγή γραπτού κειμένου.

Έχω δει πολλά ηλεκτρονικά καταστήματα να περιέχουν μόνο φωτογραφίες. Λυπηρό…

10) Οι meta tags

Όταν γράφετε τις meta tags, πρέπει να σκεφτείτε σαν επισκέπτης αφού δεν έχουν πλέον σχεδόν κανένα αντίκτυπο στο SEO. Η title tag θα πρέπει να είναι μέχρι 65 χαρακτήρες και ο σκοπός της είναι να κερδίσει το click.

Η description tag είναι σαν μια μικρή διαφήμιση για την σελίδα και δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερη από 150 χαρακτήρες. Φυσικά θα πρέπει να περιέχουν την keyword που στοχεύει η σελίδα.

Στην meta keywords tag εισάγετε το μέγιστο 7 keywords. Η συγκεκριμένη tag έχω την αίσθηση πως δεν υπολογίζεται καθόλου πλέον. Τέλος, χρησιμοποιήστε τις H1, H2, H3, H4 tags για τους δευτερεύοντες τίτλους.

Κλείνοντας, θα ήθελα να επαναλάβω πως το όμορφο web design που είναι φιλικό προς τις μηχανές αναζήτησης, είναι η βάση για ένα επιτυχημένο website. Επίσης, θέλω να σας προτρέψω να επισκέπτεστε συχνά το Google webmaster guidelines, ώστε να είστε πάντα ενημερωμένοι για την γραμμή που ακολουθεί η Google στο SEO.