Τα περιεχόμενα (content) της σελίδας σας παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο στη θέση που θα καταταχτείτε (page rank) από τις μηχανές αναζήτησης.
Τα περιεχόμενα αφορούν: το κείμενο της σελίδας, τα αρχεία και τα links.
Body Copy – Το κείμενο της σελίδας
Το κείμενό θα πρέπει να κοιτάει σε δύο κατευθύνσεις:
1) Θα πρέπει να μεταφέρει πολύτιμες πληροφορίες προς τους επισκέπτες και
2) Να ικανοποιεί τα bots των μηχανών αναζήτησης. Πρέπει να τα πείσετε ότι το site σας αξίζει να είναι στο top 10 των αποτελεσμάτων.
Πρώτη Παράγραφος
Η πρώτη παράγραφος της κάθε σελίδας, είναι πολύ σημαντική. Μερικές μηχανές αναζήτησης χρησιμοποιούν την πρώτη παράγραφο για περιγραφή, αντί για την meta Description tag, οπότε προσέξτε να είναι πολύ ελκυστική.
Μην ξεκινάτε τη σελίδα γράφοντας, καλώς ήλθατε στο…κλπ. Η αποστολή της πρώτης παραγράφου, είναι να δημιουργήσει τα ανάλογα συναισθήματα στον επισκέπτη, ώστε αυτός να συνεχίσει να διαβάζει την υπόλοιπη σελίδα.
Η βασική λέξη – κλειδί που στοχεύει η σελίδα θα πρέπει να βρίσκεται στην αρχή της πρώτης πρότασης και να μην χρησιμοποιηθεί πάνω από 2 φορές. Περιορίστε την πρώτη σας παράγραφο στους 70 με 100 χαρακτήρες.
Υπόλοιπο Κείμενο
Στο υπόλοιπο κείμενο, χρησιμοποιείστε αραιά την βασική λέξη-κλειδί της συγκεκριμένης σελίδας, καθώς και συνώνυμες λέξεις -κλειδιά που μπορεί κάποιος να εισάγει σε μια μηχανή αναζήτησης, αν ψάχνει για αυτό που προωθείτε.
Χρησιμοποιήστε τις περισσότερο στην αρχή, λιγότερο ή σχεδόν καθόλου στη μέση και περισσότερο στο τέλος. Δείτε το σαν μία κλεψύδρα. Τέλος, βάλτε μία φορά, τη βασική λέξη-κλειδί, στην τελευταία παράγραφο.
ΠΡΟΣΟΧΗ
Μην το παρακάνετε με τις λέξεις κλειδιά γιατί οι μηχανές αναζήτησης θα σας τιμωρήσουν. Σκορπίστε τες στο κείμενο με φυσικό τρόπο, με το να δένουν αρμονικά με την γραφή σας.
Keyword Density
Πολύς λόγος έχει γίνει στο παρελθόν, για την συχνότητα με την οποία η βασική λέξη-κλειδί θα πρέπει να εμφανίζεται στο κείμενο.
Το επικρατέστερο ποσοστό ήταν το 10%, δηλαδή για κάθε 10 λέξεις που γράφετε η 1 θα πρέπει να είναι η βασική keyword.
Αυτά όμως ανήκουν στο παρελθόν, καθώς οι αλγόριθμοι των μηχανών αναζήτησης έχουν εξελιχτεί τόσο πολύ, που η συχνότητα δεν παίζει πια και τόσο μεγάλο ρόλο.
Έχουν παρατηρηθεί σελίδες να βρίσκονται στην πρώτη θέση της κατάταξης, χωρίς να αναφέρουν την λέξη-κλειδί πουθενά. Αυτό συμβαίνει επειδή οι σελίδες αυτές περιέχουν LSI keywords και εισερχόμενα links, που περιέχουν την συγκεκριμένη λέξη-κλειδί.
Παρατηρώντας τα αποτελέσματα καταλήγουμε ότι οι LSI keywords και τα εισερχόμενα links, παίζουν τον σημαντικότερο ρόλο στο Search Engine Optimization.
Γενικές Συμβουλές
• Μην γράφετε τη βασική λέξη-κλειδί και τις LSI την μία δίπλα στην άλλη. Οι μηχανές αναζήτησης θα νομίσουν ότι προσπαθείτε να τις ξεγελάσετε και θα σας τιμωρήσουν κατατάσσοντάς σας χαμηλά στην λίστα κατάταξης.
• Μην το παρακάνετε με τη βασική λέξη-κλειδί. Χρησιμοποιήστε τη λίγο περισσότερο από ότι προστάζει η «σωστή» γραφή, από φιλολογική άποψη
• Κρατήστε το θέμα της σελίδας σας, αυστηρά συγκεκριμένο. Επικεντρώστε τη σελίδα σε μία μόνο λέξη-κλειδί
• Το μήκος της σελίδας σας, δεν θα πρέπει σε καμία περίπτωση να είναι μικρότερο από 300 λέξεις
• Ξεκινήστε τουλάχιστον μία παράγραφο με την βασική λέξη-κλειδί
• Σκορπίστε τις LSI keywords αρμονικά στο κείμενο
• Τονίστε 1 φορά την βασική λέξη-κλειδί με Bold ή Italics
• Ονομάστε τα αρχεία του έχετε ανεβάσει στην σελίδα (εικόνες, ήχο, βίντεο), σαν την βασική λέξη-κλειδί αρκεί να είναι σχετική.
Μην ονομάσετε για παράδειγμα μία φωτογραφία σαν Angelina-jolie.jpg, αν δεν πρόκειται για μια φωτογραφία της Angelina Jolie.
Μην προσπαθήσετε να παραπλανήσετε τις μηχανές αναζήτησης σε καμία περίπτωση. Αν σας βγάλουν κόκκινη κάρτα, το χάσατε το παιχνίδι. Προσοχή λοιπόν.
Τα links της σελίδας
Τα links θα πρέπει να περιέχουν την keyword που τα αφορά. Για παράδειγμα, ένα link που θα παραπέμπει σε μία σελίδα με λουλούδια, θα πρέπει να είναι κάπως έτσι: «Δείτε σε αυτή την σελίδα τα πάντα για τα λουλούδια».
Εν κατακλείδι…
Έχοντας υπόψη τα παραπάνω, δημιουργήστε σελίδες που προσφέρουν υψηλής ποιότητας πληροφορίες στους επισκέπτες και σωστή καθοδήγηση στα bots των μηχανών αναζήτησης για να πετύχετε υψηλό page rank.