Δείτε το ακόλουθο Video:
Υπάρχουν και άλλες Pay Per Click advertising πλατφόρμες εκτός του Google Adwords, όμως οι σελίδες που ακολουθούν είναι αφιερωμένες αποκλειστικά στο Adwords για τους εξής λόγους:
- Πρώτον είναι αρκετά πιο απαιτητική σαν πλατφόρμα και δεύτερον
- Στην Ελλάδα το 90% των αναζητήσεων γίνεται μέσω της Google.
Πιστέψτε με, αν γνωρίζετε το Adwords και μπορείτε να δημιουργήσετε επιτυχημένες pay per click campaigns στην συγκεκριμένη πλατφόρμα, τότε μπορείτε να το κάνετε σε οποιαδήποτε άλλη πλατφόρμα.
<Ας δούμε λοιπόν λίγο αναλυτικότερα τα 2 μέρη του Adwords για να έχετε μία καλύτερη εικόνα της λειτουργίας τους.
Το Search Network
Όπως είδατε και στο video πρόκειται για τις διαφημίσεις που εμφανίζονται όταν κάποιος κάνει μια αναζήτηση για κάποια keyword. Πρόκειται για τις ποιοτικότερες επισκέψεις που μπορείτε να έχετε.
Αυτό συμβαίνει γιατί το search network του pay per click advertising διαφέρει από όλα τα άλλα είδη διαφήμισης. Στις περισσότερες από τις μεθόδους διαφήμισης που κυκλοφορούν, είτε πρόκειται για τηλεόραση, ραδιόφωνο, έντυπο τύπο ή κάποιο άλλο είδος online διαφήμισης, η διαφήμιση διακόπτει αυτό που πραγματικά κάποιος θέλει να κάνει.
Έτσι είναι αρκετά πιο δύσκολο να τραβήξει την προσοχή. Επίσης, η διαφήμιση προβάλλεται και σε πολλούς που δεν ενδιαφέρονται εξ αρχής για το προϊόν ή την υπηρεσία.
Στο search network τα πράγματα είναι κάπως διαφορετικά. Υπάρχει κάποιος που ψάχνει να βρει κάτι και οι διαφημίσεις που προβάλλονται τον διευκολύνουν στο να βρει αυτό που ψάχνει.
Αν για παράδειγμα κάποιος εισάγει στην Google την keyword “pay per click advertising”, είναι προφανές πως ψάχνει πληροφορίες για το θέμα. Μία διαφήμιση για ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα πάνω στο pay per click advertising, δεν θα τον ενοχλήσει καθόλου, ίσα ίσα που πιθανόν να τον βοηθήσει να βρει αυτό που ψάχνει.
Το Content ή Display Network
Προσφέρει την δυνατότητα να προβάλλονται διαφημίσεις σε websites ή blogs που τρέχουν AdSense. Για όσους δεν γνωρίζουν, το AdSense είναι η αντίθετη όψη του Adwords.
Επιτρέπει σε ένα website να προβάλλει διαφημίσεις του Adwords και να κερδίζει κάποιο ποσό, κάθε φορά που κάποιος κάνει click σε μία διαφήμιση. Υπάρχουν χιλιάδες websites που τρέχουν AdSense, οπότε το content network προσφέρει ένα επιπλέον πολύ μεγάλο κανάλι επισκέψεων.
Αυτό το είδος τον επισκέψεων είναι λιγότερο ποιοτικό σε σχέση με το search network, όμως είναι αρκετά φθηνότερο και με πολύ λιγότερο ανταγωνισμό. Έχω ακούσει πολλούς να περιγράφουν το content network ως αναποτελεσματικό, κάτι που κατά την γνώμη μου δεν αντιπροσωπεύει την αλήθεια.
Προσωπικά, έχω δοκιμάσει αρκετές καμπάνιες στο content network και έχουν λειτουργήσει εντυπωσιακά αποτελεσματικά. Το πώς ακριβώς θα εκμεταλλευτείτε τις δυνατότητες του content network θα το συζητήσουμε στις επόμενες σελίδες.
Ορολογία και βασικά χαρακτηριστικά
Ας δούμε λίγο γρήγορα την ορολογία που χρησιμοποιείται στο pay per click advertising, ώστε να μπορείτε ευκολότερα να κατανοήσετε τις πληροφορίες που ακολουθούν στις επόμενες σελίδες.
- CPC = Cost Per Click
Το κόστος που πληρώνετε για κάθε click πού γίνεται στην διαφήμισή σας.
- Impressions
Ο αριθμός των προβολών μίας διαφήμισης.
- CTR = Click Through Rate
Το ποσοστό των clicks που έγιναν σε μία διαφήμιση, σε σχέση με τον συνολικό αριθμό των προβολών (impressions). Αν για παράδειγμα η διαφήμισή σας προβλήθηκε 1,000 φορές και δέχτηκε 50 clicks, το CTR είναι 5%.
- Keyword
Κάποια λέξη ή φράση που χρησιμοποιείται σε μία αναζήτηση, πχ «αγορά laptop».
Οι βασικοί συντελεστές μίας pay per click advertising καμπάνιας
Μία pay per click advertising καμπάνια αποτελείται από 3 βασικούς συντελεστές:
1. Τις keywords
2. Την διαφήμιση
3. Την Τιμολόγηση
Οι keywords, όσο αναφορά το pay per click advertising, περιλαμβάνουν τις λέξεις ή φράσεις για τις οποίες επιλέγετε να προβάλλονται οι διαφημίσεις σας. Οι keywords θα πρέπει να διαλεχτούν με πολύ μεγάλη προσοχή, ώστε να συγκεντρώνουν όσο το δυνατόν περισσότερη targeted traffic, επισκέπτες δηλαδή που ενδιαφέρονται για αυτό που προσφέρετε.
Η διαφήμιση παίζει τεράστιο ρόλο στο CTR. Θα πρέπει να τραβάει την προσοχή και να ξεχωρίζει. Θα μιλήσουμε αργότερα για την μορφή των διαφημίσεων. Για την ώρα μπορούμε να πούμε πως το CTR επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό το CPC που θα πληρώνετε.
Τέλος, η τιμολόγηση ορίζεται σε 2 κατευθύνσεις. Πόσο είστε διατεθειμένοι να πληρώνετε για κάθε click και ποιο είναι το ποσό που μπορείτε να διαθέτετε κάθε ημέρα.
Αυτά είναι οι βασικές λειτουργίες του pay per click advertising. Ελπίζω πως το video αλλά και το κείμενο που ακολούθησε, να σας έδωσαν μια γενική εικόνα για το πώς λειτουργεί.
Στις επόμενες σελίδες θα μπούμε βαθύτερα στο θέμα, έτσι ώστε όταν φτάσετε στην τελευταία σελίδα να μπορείτε να δημιουργήσετε πολύ επιτυχημένες pay per click advertising campaigns.