Το πιο θεωρείται ιδανικό θέμα για μια ιστοσελίδα χωράει πολύ συζήτηση, είναι κάπως υποκειμενικό, υπάρχουν όμως κάποιοι γενικοί κανόνες που καλό είναι να ακολουθήσετε, ώστε να ξεκινήσετε με όσο το δυνατόν μεγαλύτερες πιθανότητες επιτυχίας.
Φαντάζομαι να έχετε περάσει από την κεντρική σελίδα του niche marketing και να έχετε δει πως το χωρίζω σε 2 μέρη. Στο ηλεκτρονικό εμπόριο και στις ιστοσελίδες που προσφέρουν μόνο πληροφορίες. Κάθε ένα από τα 2 αυτά μέρη, απαιτεί διαφορετική προσέγγιση ως αναφορά την επιλογή του niche.
Και στις 2 περιπτώσεις πάντως, απαραίτητη προϋπόθεση είναι να υπάρχει η απαιτούμενη ζήτηση, ώστε να έχει η ιστοσελίδα λόγο ύπαρξης. Ποιος ο λόγος να δημιουργήσει κάποιος ένα ηλεκτρονικό κατάστημα, που θα πουλάει προϊόντα τα οποία κανείς δεν ψάχνει να αγοράσει ή ένα website που θα προσφέρει πληροφορίες τις οποίες κανείς δεν ενδιαφέρεται να μάθει.
Η ζήτηση στο διαδίκτυο, καθορίζεται από τον όγκο αναζητήσεων που παρουσιάζουν οι λέξεις – κλειδιά ή keywords, που σχετίζονται με την ιστοσελίδα. Όσο περισσότερες αναζητήσεις έχουν οι keywords, τόσο περισσότερες επισκέψεις θα έχει μία ιστοσελίδα που θα καταταχτεί ψηλά από τις μηχανές αναζήτησης για τις keywords αυτές.
Στην σελίδα keyword analysis θα βρείτε περισσότερες πληροφορίες για το πως να μετρήσετε την ζήτηση για το θέμα μιας ιστοσελίδας.
Ένα άλλο πολυ σημαντικό σημείο που θα πρέπει να στρέψετε την προσοχή σας είναι η μέτρηση του ανταγωνισμού. Στην Ελλάδα λίγα είναι τα πολύ ανταγωνιστικά niches, παρόλα αυτά είναι πολύ σημαντικό να έχετε μια εικόνα για τις ιστοσελίδες που θα κληθείτε να ανταγωνιστείτε, ειδικά στην περίπτωση που θέλετε να δημιουργήσετε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα.
Ο ανταγωνισμός στο ηλεκτρονικό εμπόριο μετριέται σε 2 κατευθύνσεις. Η πρώτη είναι η δύναμη του ανταγωνισμού στο search engine optimization (SEO) και η δεύτερη στις τιμές των προϊόντων. Με το SEO εννοώ κατά πόσο είναι εφικτό να κατατακτείτε ψηλά στις μηχανές αναζήτησης, για τις βασικές keywords που στοχεύει το ηλεκτρονικό σας κατάστημα.
Το να καταταγείτε ψηλά για πολύ ανταγωνιστικές keywords είναι εφικτό, όμως θα σας πάρει σίγουρα περισσότερο από ένα χρόνο για να το καταφέρετε. Καλύτερα ξεκινήστε να δουλεύετε σε ένα niche που να μπορεί να σας δώσει χρήματα σχετικά γρήγορα και αργότερα που θα έχετε μεγαλύτερη εμπειρία, μπορείτε να δοκιμάσετε σε πιο ανταγωνιστικά niches.
Όσο αναφορά τα websites και τα blogs που προσφέρουν πληροφορίες, κατά την γνώμη μου δεν υπάρχει κανένα ανταγωνιστικό niche, από την στιγμή που ο κάθε άνθρωπος γράφει με τον δικό του προσωπικό τρόπο, βλέπει τα πράγματα από την δική του οπτική γωνία και έχει την δυνατότητα να προφέρει πολύ διαφορετικές πληροφορίες.
Αυτή βέβαια είναι καθαρά πολύ προσωπική άποψη και ξέρω πως υπάρχουν αρκετοί που θα διαφωνήσουν. Μπορείτε να δείτε περισσότερες πληροφορίες για την ανάλυση του ανταγωνισμού στην σελίδα competition analysis και να βγάλετε τα δικά σας συμπεράσματα.
Που να βρείτε ιδέες
Έχετε κάποια ενδιαφέροντα; Μια ιστοσελίδα που μπορεί να βασίζεται στα χόμπι σας, μπορεί να αποδειχθεί μια πολύ επικερδής ασχολία, από την άποψη πως γνωρίζετε ήδη αρκετά για το αντικείμενο και σας αρέσει να ασχολήστε με αυτό.
Ένα άλλο σημείο για να κοιτάξετε είναι το Amazon, στην κατηγορία για τα περιοδικά. Εκεί θα βρείτε όλα τα περιοδικά που κυκλοφορούν ανά κατηγορία. Αν κυκλοφορεί κάποιο περιοδικό για μια αγορά, τότε σίγουρα υπάρχει η ζήτηση για το θέμα που καλύπτει το περιοδικό.
Ασχοληθείτε με κάτι που αγαπάτε
Αν προσανατολίζεστε να δημουργήσετε ένα website ή blog που προσφέρει πληροφορίες και κερδίζει χρήματα από τις πληροφορίες αυτές, κάντε στον εαυτό σας την χάρη και δημιουργήστε το με θέμα κάτι που αγαπάτε. Υπό την προϋπόθεση βέβαια πως υπάρχει η απαιτούμενη ζήτηση ώστε να έχει η ιστοσελίδα αυτή λόγο ύπαρξης.
Βλέπετε, για να αλλάξετε την ζωή σας, πρέπει κυριολεκτικά να αλλάξετε την ζωή σας και αυτό δεν είναι παιχνίδι με τις λέξεις. Κάνοντας τα ίδια πράγματα, έχετε τα ίδια αποτελέσματα. Για να αλλάξετε τα αποτελέσματα, στην περίπτωσή μας το εισόδημά σας, πρέπει να αλλάξετε την καθημερινότητά σας.
Με λίγα λόγια πρέπει να αλλάξετε τις συνήθειές σας και για να αλλάξετε τις συνήθειές σας πρέπει να έχετε κίνητρο και πάθος. Το κίνητρο είναι η αύξηση του εισοδήματός σας και το πάθος είναι η ασχολία με κάτι που αγαπάτε.
Όπως θα διαπιστώσετε και μόνοι σας, οι συνήθειες σπάνε δύσκολα. Το πάθος για αυτό που αγαπάτε θα σας δώσει τη δύναμη να αλλάξετε τις συνήθειές σας. Ρίξτε μια ειλικρινές ματιά στην καθημερινότητά σας. Πως ξοδεύετε τον χρόνο σας;
Ο μέσος Έλληνας μετά τη δουλειά, ξοδεύει πάνω από 4 ώρες μπροστά από την τηλεόραση. Σβήστε τη. Τις περισσότερες φορές αλλάζουμε μηχανικά τα κανάλια μέχρι να βρούμε ένα πρόγραμμα που να μπορούμε να ανεχτούμε!
Χρησιμοποιείστε τον ελεύθερό σας χρόνο δημιουργικά, ασχοληθείτε με κάτι που αγαπάτε. Ποιο είναι το χόμπι σας; Τι σας αρέσει να κάνετε; Σας αρέσει το σκι, τα λουλούδια, τα κόμιξ; Με το affiliate και το niche marketing, μπορείτε να βγάλετε χρήματα από οτιδήποτε.
Έχετε κάποιο πάθος? Κάποιο χόμπι; Έχετε πείρα σε κάποιο τομέα, είτε επαγγελματικά, είτε ερασιτεχνικά; Βρείτε Affiliate programs και αναπτύξτε το πάθος σας.
Η ευκαιρία είναι εδώ. Από εκεί και πέρα είναι καθαρά στο χέρι σας, είναι καθαρά θέμα δράσης. Αν κάνετε μια έρευνα σε μια μηχανή αναζήτησης, θα ανακαλύψετε πολλά niche websites που κερδίζουν περισσότερα από 10,000 ευρώ κάθε μήνα. Πρόκειται για ανθρώπους που έπεσαν πάνω σε μία σελίδα σαν αυτή που διαβάζετε και αποφάσισαν να αλλάξουν την ζωή τους.
Απλά ρίξτε μια ματιά στην case studies σελίδα του site build it και θα βρείτε ανθρώπους που αποφάσισαν να αποδεχτούν σκέψεις που οι άλλοι απέρριψαν. Αποδεχτείτε λοιπόν την ιδέα του «βγάζω χρήματα από κάτι που αγαπάω» και θα εκπλαγείτε από τα αποτελέσματα.
Σας θυμίζω πως το πρώτο βήμα είναι να δημιουργήσετε μια λίστα με 10 ή περισσότερα niches. Μην σας απασχολεί σε πρώτη φάση αν η ιδέα είναι καλή. Όταν περάσετε την λίστα σας από τα φίλτρα του keyword και competition analysis, θα φανεί ποια niches μπορεί να αποδειχθούν επικερδή και ποια όχι.
Αν σκοπεύετε να ασχοληθείτε με το ηλεκτρονικό εμπόριο, θα πρέπει να καταλήξετε σε 4-5 είδη ηλεκτρονικού καταστήματος. Αν σκοπεύετε να δημιουργήσετε ένα website ή blog, τότε θα πρέπει να καταλήξετε σε 1, για το οποίο όμως θα είστε διατεθημένοι να μάθετε τα μυστικά του και να τα μοιραστείτε με τους επισκέπτες σας.