Η μέτρηση του αντναγωνισμού είναι πολύ σημαντικός παράγοντας για την επιτυχία ενός website. Στην Ελλάδα δεν θα συναντήσετε ιδιαίτερο πρόβλημα με τον ανταγωνισμό, όμως καλό είναι να γνωρίζετε από πριν τι θα χρειαστεί να κάνετε, ώστε να καταταχτείτε στις πρώτες θέσεις για τις keywords που έχετε επιλέξει να στοχεύσετε.

Για να μπορείτε να κατανοήσετε αυτή την σελίδα, είναι πολύ σημαντικό να γνωρίζετε τι είναι το search engine optimization. Αν δεν γνωρίζετε, καλύτερα να περάσετε πρώτα από την σελίδα του search engine optimization και μετά να να επανέλθετε.

Αν σκοπεύετε να δημιουργήσετε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα, μέρος της έρευνας για τον ανταγωνισμό αποτελεί και η έρευνα για τις τιμές των προϊόντων. Νομίζω πως μια τέτοια έρευνα είναι σχετικά απλή και δεν χρειάζεται να σας δώσω πολλές πληροφορίες.

Το σκεπτικό είναι σχετικά απλό. Καταγράφεις τις τιμές που πωλούν ένα προϊόν τα ανταγωνιστικά websites, στην συνέχεια τις συγκρίνεις με τις τιμές χονδρικής των drop shippers και εξετάζεις αν μπορείς να το πουλήσεις σε λιανική τιμή με κέρδος.

Το δύσκολο κομμάτι στην μέτρηση του ανταγωνισμού στο διαδίκτυο, είναι να εξακριβώσεις κατά πόσο είναι εφικτό να καταταγείς ψηλά στις μηχανές αναζήτησης, για τις keywords που αφορούν τα προϊόντα που θέλεις να πουλήσεις.

Έρευνα του ανταγωνισμού με το SEO tool

Υπάρχουν αρκετοί τρόποι για να μετρήσεις τον ανταγωνισμό στο search engine optimization. Ο απλούστερος είναι με το SEO tool του Firefox, το οποίο μπορείτε να κατεβάσετε δωρεάν από εδώ. Φυσικά θα πρέπει να χρησιμοποιείτε τον Mozilla Firefox για να το χρησιμοποιήσετε.

Επίσης προσφέρεται σε συνεργασία με το SeoBook, οπότε θα πρέπει να κάνετε μια δωρεάν εγγραφή στο newsletter για να μπορέσετε να το κατεβάσετε. Η διαδικασία είναι απλή και πιστέψτε με αξίζει να το έχετε.

Ο λόγος που σας βάζω στην διαδικασία να κατεβάζετε add-ons, είναι για να κάνω την ζωή σας πιο εύκολη. Υπάρχουν και άλλοι τρόποι να μετρήσεις τον ανταγωνισμό, όμως κανένας δεν είναι τόσο γρήγορος και εύκολος όσο με το SEO tool.

Το συγκεκριμένο εργαλείο ενεργοποιείται και απενεργοποιείται με απλό click στο εικονίδιο που βρίσκεται κάτω δεξιά της οθόνης σας. Όταν είναι ενεργοποιημένο, μία αναζήτηση στο Google θα δείχνει κάπως έτσι:

Κάτω από τις κανονικές εμφανίσεις της Google εμφανίζονται ένα σωρό χρήσιμες πληροφορίες. Στην αρχή βρίσκεται το Page Rank (PR), ο οποίος είναι ένας αριθμός από το 0 έως το 10 και εκφράζει την σπουδαιότητα της ιστοσελίδας, σύμφωνα με την Google.

Όσο μεγαλύτερος ο αριθμός αυτός, τόσο μεγαλύτερη η σπουδαιότητα της ιστοσελίδας. Αν στην πρώτη σελίδα της αναζήτησης, για μια keyword που θέλετε να καταταγείτε ψηλά, δείτε πολλές σελίδες με υψηλό Page Rank, τότε ο ανταγωνισμός αναμένεται να είναι σημαντικός.

Το SEO tool εμφανίζει επίσης και τον αριθμό των backlicks προς την κάθε ιστοσελίδα. Ο αριθμός των back ή incoming links σε μια ιστοσελίδα είναι ο παράγοντας που παίζει τον μεγαλύτερο ρόλο στην κατάταξή της.

Μπορείτε να δείτε αναλυτικά τον αριθμό των συνολικών links που δίνει η Yahoo, τον αριθμό που προέρχεται από social bookmarking (Twitter, del.icio.us, Digg κλπ), από κυβερνητικά και εκπαιδευτικά websites (.gov, .edu), από τα μεγάλα directories (Yahoo, Dmoz) και αρκετές ακόμα πληροφορίες.

Με το SEO tool θα έχετε μια ιδέα για το πόσα links θα πρέπει να συγκεντρώσετε για να βρεθείτε στην πρώτη θέση της κατάταξης. Αν δείτε πως ο αριθμός των links είναι πολύ μεγάλος μην απογοητεύεστε, καθώς μπορείτε να νικήσετε την μεγάλη ποσότητα των links με ένα μικρότερο αριθμό ποιοτικότερων links.

Όσο πιο σημαντικό θεωρεί η Google ένα website (υψηλό Page Rank), τόσο μεγαλύτερη αξία έχει ένα link που προέρχεται από αυτό το website. Περισσότερα για το πώς θα χτίσετε back links στην σελίδα του link building.

Αν μέχρι στιγμής δεν έχετε καταλάβει και πολλά, είναι γιατί δεν έχετε περάσει από την σελίδα του search engine optimization (SEO). Βασικές γνώσεις του SEO είναι απαραίτητες για να κατανοήσετε την ανάλυση του ανταγωνισμού.

Επίσης, στην σελίδα που θα κατεβάσετε το SEO tool θα βρείτε και ένα video που περιγράφει τις λειτουργίες του. Δείτε το οπωσδήποτε γιατί διαθέτει πολλές και σημαντικές λειτουργίες, όπως αυτή που διαχωρίζει τα do follow από τα do not follow links.

Εναλλακτικοί τρόποι ανάλυσης του online ανταγωνισμού

Ένα επιπλέον εργαλείο είναι το Compete, που προσφέρει πολύτιμες πληροφορίες σχετικά με τις επισκέψεις που δέχεται μια ιστοσελίδα, τον αριθμό των back links, καθώς και τα websites που παραπέμπουν τις περισσότερες επισκέψεις προς ένα website.

Το πρόβλημα με το Compete είναι ότι δεν εμφανίζει πληροφορίες για τα Ελληνικά websites, παρά μόνο για αυτά που παρουσιάζουν μεγάλο αριθμό επισκέψεων. Παρόλα αυτά αξίζει να του ρίξετε μια ματιά.

Μπορείτε να δείτε τον αριθμό των incoming links προς ένα website, αν στην κεντρική σελίδα της Yahoo εισάγετε το εξής: linkdomain:www.domain.com. Πιο απλά, την εντολή linkdomain: και την ηλεκτρονική διεύθυνση της ιστοσελίδας που θέλετε να δείτε τα incoming links.

Με αυτό τον τρόπο μπορείτε να δείτε τα websites από τα οποία δέχονται incoming links οι ανταγωνιστικές ιστοσελίδες και να προσπαθήσετε να κερδίσετε links από τα websites αυτά.

Η μόνη αξιόπιστη πηγή μέτρησης των back links είναι η Yahoo. Η Google δεν προσφέρει πρόσβαση σε τέτοιου είδους πληροφορίες. Οι πληροφορίες που εμφανίζει η Yahoo είναι απολύτως αξιόπιστες, μόνο που δεν διαχωρίζει τα follow από τα do not follow links.

Δεν θέλω να σας μπερδέψω περισσότερο γιατί στην ουσία μιλάμε για search engine optimization που είναι λιγάκι δύσκολο να περιγραφεί σε μία σελίδα. Με τους τρόπους που περιγράφω θα μπορέσετε να διαπιστώσετε εύκολα την δύναμη του ανταγωνισμού, καθώς και τι περίπου θα πρέπει να κάνετε για να σκαρφαλώσετε στην πρώτη σελίδα της κατάταξης στις μηχανές αναζήτησης.