Η δημιουργία ενός membership website, δηλαδή μίας ιστοσελίδας που προσφέρει τα περιεχόμενά του σε συνδρομητές, είναι ένας τρόπος με τον οποίο όχι μόνο μπορείτε να δημιουργήσετε ένα πολύ καλό εισόδημα, αλλά ίσως είναι ένας από τους πιο ξεκάθαρους τρόπους με τον οποίο μπορεί κάποιος επιτύχει εξαψήφια χρηματικά ποσά κάθε χρόνο.

Δεν υπερβάλω καθόλου.

Ένα membership website που χρεώνει 29 ευρώ/μήνα και έχει 300 εγγεγραμμένα μέλη, κερδίζει 8.700 ευρώ/μήνα, δηλαδή 104.400 ευρώ το χρόνο. Δεν είναι και άσχημα για 300 μόνο μέλη δεν νομίζετε;

Μία email list είναι απαραίτητη

Σε ένα membership website, όπως και σε κάθε ψηφιακό προϊόν που δημοσιεύεται, η ύπαρξη μίας λίστας από emails είναι απαραίτητη. Αυτό συμβαίνει επειδή τα ψηφιακά προϊόντα πραγματοποιούν το μεγαλύτερο μέρος των πωλήσεών τους, την πρώτη εβδομάδα της κυκλοφορίας τους. Αυτή η εβδομάδα ονομάζεται “launch period” και είναι πολύ κρίσιμη αν αποφασίσετε να δημιουργήσετε το δικό σας membership website.

Αυτό συμβαίνει επειδή της launch περιόδου έχει προηγηθεί η prelaunch περίοδος, κατά την οποία έχετε δημιουργήσει θόρυβο γύρω από το προϊόν, με αποτέλεσμα να υπάρχουν πολλοί που θα περιμένουν με ανυπομονησία την ημέρα έναρξης και δημοσίευσης του site. Σε γενικές γραμμές θα μπορούσαμε να πούμε πως η prelaunch περίοδος κάνει την δουλειά του preselling, ενώ η launch περίοδος πουλάει το προϊόν. Αν δεν γνωρίζετε πως λειτουργεί το presell κάντε κλικ εδώ

Η ύπαρξη μίας email λίστας και μάλιστα σχετικής με το θέμα του membership website, είναι ζωτικής σημασίας για μία επιτυχημένη prelaunch period. Είναι ο καλύτερος τρόπος για να δημιουργήσετεθόρυβο γύρω από το site και να βρείτε affiliate marketers, οι οποίοι με την σειρά τους θα αναλάβουν να μεγιστοποιήσουν τον θόρυβο. Δείτε εδώ περισσότερες πληροφορίες για το Affiliate Marketing.

Αν για παράδειγμα έχετε μία λίστα με 5.000 emails, είναι πολύ πιθανό να πείσετε 100 άτομα να γίνουν συνδρομητές του website σας και μάλιστα την πρώτη ημέρα της δημοσίευσής του. Μιλάμε για ένα ποσοστό μετατροπής γύρω στο 2%, κάτι που είναι αρκετά εφικτό να πραγματοποιηθεί από την στιγμή που μιλάμε για targeted traffic, δηλαδή για άτομα ήδη ενδιαφερόμενα για το θέμα του membership website σας.

Αν δεν γνωρίζετε πώς να δημιουργήσετε μία μεγάλη email list δείτε την σελίδα email marketing.

Η σημασία της τιμής

Η τιμή που θα κοστίζει η κάθε συνδρομή είναι θέμα αρκετά υποκειμενικό και εξαρτάται από ένα μεγάλο αριθμό μεταβλητών όπως:

  • Το θέμα του website
  • Πόσο είστε διατεθειμένοι να δουλέψετε
  • Την ποιότητα της υπηρεσίας που προσφέρετε
  • Την αγορά που στοχεύετε

Από καθαρά οικονομολογική άποψη, η ιδανική τιμή είναι αυτή που μεγιστοποιεί το κέρδος, όμως από την στιγμή που ο πελάτης δεν γνωρίζει ποια θα είναι ακριβώς η προσφερόμενη υπηρεσία, η ιδανική τιμή είναι κάπως δύσκολο να προσδιοριστεί.

Στην αγορά υπάρχουν membership websites που φαινομενικά προσφέρουν παρόμοια υπηρεσία, στα οποία παρατηρείται τεράστια απόκλιση στην τιμή. Υπάρχουν websites που χρεώνουν περίπου 3 ευρώ για κάθε συνδρομή και άλλα που χρεώνουν έως και 900 ευρώ κάθε μήνα και στοχεύουν την αφρόκρεμα της αγοράς.

Σαν συμβουλή ως προς την επιλογή της τιμής, θα σας πρότεινα να μην φοβηθείτε να ζητήσετε τα χρήματα που νομίζετε πως αξίζει η υπηρεσία που προσφέρετε. Μία χαμηλή τιμή μπορεί να σας φέρει περισσότερους συνδρομητές, μπορεί όμως και να υποβαθμίσει το προϊόν σας, δίνοντας την εντύπωση πως η προσφερόμενη υπηρεσία δεν θα είναι ποιοτική, από την στιγμή που προσφέρεται σε τόσο χαμηλή τιμή.

Δημοσιεύστε το χωρίς να είναι έτοιμο

Αν περιμένετε να ολοκληρώσετε όλα τα περιεχόμενα του membership website, πριν το δημοσιεύσετε, φοβάμαι πως δεν θα καταφέρετε να το ολοκληρώσετε ποτέ. Τα περισσότερα membership websites δημοσιεύονται έχοντας έτοιμο μόνο το 10% των περιεχομένων.

Αυτή η τακτική σας προσφέρει την δυνατότητα να αλλάξετε στρατηγική ή τον τρόπο που μεταφέρετε τις πληροφορίες και τα περιεχόμενα, λαμβάνοντας υπόψη τις πρώτες αντιδράσεις των συνδρομητών, δηλαδή το λεγόμενο feedback.

Τα τεχνολογικά θέματα

Για την δημιουργία ενός membershipwebsite,θα χρειαστείτε ένα λογισμικό, ένα σύστημα πληρωμών και ένα προγραμματιστή για να ενώσει τα κομμάτια, τα οποία πιστέψτε με είναι αρκετά.

Υπάρχουν αρκετά λογισμικά που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε όπως:

Για να δέχεστε πληρωμές, μπορείτε να κάνετε μία βόλτα στην Eurobank ή στην τράπεζα Πειραιώς που προσφέρουν τέτοιες υπηρεσίες. Υπάρχουν και αρκετές online εταιρίες που θα σας δώσουν την δυνατότητα να στήσετε ένα πρόγραμμα ηλεκτρονικών πληρωμών, πολύ εύκολα και γρήγορα. Δείτε τις:

Η δημιουργία ενός membership website στις μέρες μας δεν είναι τόσο τεχνολογικά πολύπλοκη, από την στιγμή που υπάρχουν τόσα αυτοματοποιημένα προγράμματα. Η βοήθεια όμως από ένα προγραμματιστή, νομίζω πως κρίνεται απαραίτητη.

Οι ακυρώσεις και η σημασία τους

Οι περίοδοι του prelaunch και launch, μπορεί να παρουσιάσουν εξαιρετικά μεγάλο όγκο εργασίας, το οποίο είναι θεμιτό και αναμενόμενο και συμβαίνει σε κάθε information product και όχι μόνο στα membership websites.

Στην συνέχεια όμως μπορείτε να χαλαρώσετε και να ετοιμαστείτε να αντιμετωπίσετε την πραγματική πρόκληση, η οποία είναι να μπορέσετε να προσφέρετε υψηλής ποιότητας πληροφορίες ή υπηρεσίες, ώστε να μπορέσετε να κρατήσετε τους συνδρομητές σας.

Το δύσκολο δεν είναι να πείσετε κάποιον να γίνει μέλος του website σας, ειδικά αν έχετε μία μεγάλη email list από ενδιαφερόμενους για το θέμα, αλλά να μπορέσετε να κρατήσετε του συνδρομητές σας και να επιτύχετε ένα χαμηλό ποσοστό ακυρώσεων.

Οι κυριότεροι λόγοι για τους οποίους ένας πελάτης ακυρώνει την συνδρομή του, είναι οι εξής:

* Η τιμή δεν συμβαδίζει με την προσφερόμενη υπηρεσία
* Προσφέρετε υποδεέστερη υπηρεσία από αυτή που προσφέρει ο ανταγωνισμός
* Μεταφέρετε μεγάλο όγκο πληροφοριών, ο οποίος προκαλεί παράλυση και “information overload”
* Το μήνυμα που μεταδίδετε στην σελίδα πώλησης δεν είναι ξεκάθαρο, με αποτέλεσμα να προσελκύσετε λάθος αγορά, η οποία περίμενε να βρει διαφορετικό είδος πληροφοριών

Ένα ποσοστό ακυρώσεων είναι λογικό και αναμενόμενο. Ειδικά αν έχετε κάνει καλή δουλειά κατά την διάρκεια της prelaunch περιόδου, θα προσελκύσετε πολλούς πελάτες οι οποίοι δεν ανήκουν στην αγορά που θέλετε να προσελκύσετε. Τους συνδρομητές αυτούς είναι αδύνατον να ικανοποιήσετε όσο και να προσπαθήσετε.

Πώς να μειώσετε το ποσοστό ακυρώσεων

Οι αντιδράσεις και τα σχόλια των συνδρομητών σας, θα σας βοηθήσουν να βγάλετε τα συμπεράσματά σας για το τι δουλεύει και τι όχι. Επίσης θα μπορέσετε να αναγνωρίσετε τους κύριους λόγους για τους οποίους οι πελάτες σας ακυρώνουν τις συνδρομές τους και να πάρετε τα ανάλογα μέτρα.

Είναι πολύ σημαντικό σε κάθε είδους επιχείρηση να μπορείς να αναγνωρίσεις  τι δουλεύει και τι όχι, ώστε να σταματήσεις να αφιερώνεις χρόνο σε ότι δεν δουλεύει και να επικεντρωθείς σε αυτό που αποδίδει. Τα membership websites δεν θα μπορούσαν να αποτελούν εξαίρεση αυτού του κανόνα.

Με αυτόν τον τρόπο θα μπορέσετε να ελαχιστοποιήσετε τις ακυρώσεις και να φιλτράρετε τους πελάτες, μέχρι να μείνετε με έναν αριθμό πιστών συνδρομητών, στους οποίους μπορείτε να πουλήσετε συμπληρωματικές υπηρεσίες ή να χρεώσετε μία πιο υψηλή συνδρομή.

Αυτό που πρέπει στην ουσία να διευκρινίσετε, είναι από ποια μέθοδο προώθησης προέρχονται οι πιστοί συνδρομητές και σε ποιες ιστοσελίδες συχνάζουν.

Πιθανόν για παράδειγμα να ανακαλύψετε, ότι ένας συγκεκριμένος affiliate (συνεργάτης) σας «φέρνει» τους συνδρομητές που επιθυμείτε. Μπορείτε να δώσετε ένα επιπλέον κίνητρο στον συγκεκριμένο affiliate, προσφέροντάς του μία προσωπική προνομιακή προμήθεια.

Θα χρειαστείτε έναν Μέντορα

Αν τώρα ξεκινάτε το πανέμορφο ταξίδι του internet marketing, θα πρέπει οπωσδήποτε να έχετε κάποιον να σας καθοδηγήσει, από την στιγμή που η δημιουργία ενός membership website είναι μία διαδικασία πολύπλοκη και απαιτεί ένα αρκετά ευρύ φάσμα γνώσεων.

Δεν υπάρχει νομίζω καταλληλότερος άνθρωπος στον πλανήτη να σας καθοδηγήσει από τον Yaro Starak, έναν επαγγελματία internet marketer, ο οποίος λειτουργεί έναν μεγάλο αριθμό από membership websites.

Σε ένα από αυτά, το Membership Site Mastermind, ο Yaro θα σας βοηθήσει και θα σας δείξει όσα χρειάζεστε να γνωρίζετε, για την δημιουργία ενός membership website. Στην ουσία, το Membership Mastermind, είναι ένα membership website που διδάσκει πώς να δημιουργήσετε ένα membership website!

Είμαι συνδρομητής του Membership Mastermind όπως και του Blog Mastermind, ενός άλλου membership website του Yaro, στο οποίο διδάσκει πώς να γίνετε επαγγελματίας blogger. Πρόκειται για 2 εκπληκτικά membership websites στα οποία πληρώνω την μηνιαία μου συνδρομή με πολύ μεγάλη ευχαρίστηση.

Εν κατακλείδι…

Αν θέλετε να βγάλετε πολλά χρήματα μέσω internet, θα πρέπει να δημοσιεύσετε το δικό σας προϊόν. Η δημιουργία ενός membership website, θα σας δώσει την δυνατότητα να πολλαπλασιάσετε το εισόδημά σας, να αφήσετε μία δουλειά που πιθανόν μισείτε και να ζήσετε την ζωή που πάντοτε επιθυμούσατε. Αν είστε αρχάριος, η βοήθεια του Yaro κρίνεται κάτι περισσότερο από απαραίτητη.