Όποια από τις 2 μεθόδους του niche marketing και αν επιλέξετε να εφαρμόσετε, το project που θα κληθείτε να ξεκινήσετε θα είναι εκ των πραγμάτων μεγάλο. Αν αποφασίσετε να δημιουργήσετε μία σειρά από ηλεκτρονικά καταστήματα, θα πρέπει να κάνετε έρευνα αγοράς, να αποφασίσετε για τις τιμές, τα προϊόντα, να βρείτε προμηθευτές, να στήσετε το e-store και στην συνέχεια να το προωθήσετε.

Αν αποφασίσετε να δημιουργήσετε ένα website που καλύπτει ένα θέμα και προσφέρει πληροφορίες, θα πρέπει να το σχεδιάσετε, να κάνετε έρευνα για τις keywords που θα στοχεύσουν οι σελίδες σας, να δημιουργήσετε υλικό που θα προσφέρει πολύτιμες πληροφορίες στους επισκέπτες, να βρείτε τον καλύτερο τρόπο για να κεφαλαιοποιήσετε τις επισκέψεις αυτές και τέλος να το προωθήσετε.

Στην περίπτωση των blogs τα πράγματα είναι κάπως διαφορετικά, από την άποψη πως ένα blog δεν έχει συνοχή στις σελίδες του. Ξεκινάς να γράφεις άρθρα και ανάλογα με την ποσότητα των άρθρων και την ποιότητα των πληροφοριών, έρχονται τα ανάλογα αποτελέσματα. Δεν παύει όμως η δημιουργία ενός επιτυχημένου blog να είναι και αυτή ένα μεγάλο project. Απλά επειδή δεν μπορούμε να δούμε την τελική εικόνα, δεν μας φαίνεται σαν ένα τέτοιο.

Φαντάζομαι πως αρκετοί από αυτούς που ξεκίνησαν να διαβάζουν αυτή την σελίδα έχουν ήδη φύγει, αφού οι περισσότεροι ψάχνουν για την μαγική συνταγή. Αυτή που σου δείχνει πώς να κερδίζεις πολλά χρήματα μέσα σε μία μέρα, χωρίς καθόλου προσπάθεια. Λυπάμαι πολύ αλλά αυτή η συνταγή δεν υπάρχει. Για να βγάλεις χρήματα θα πρέπει κυριολεκτικά να τα κερδίσεις.

Για εσάς που έχετε μείνει σε αυτή την σελίδα, που καταλαβαίνετε την σχέση αιτίας και αποτελέσματος, που είστε διατεθειμένοι να γίνετε δημιουργικοί και να κερδίσετε ένα μεγάλο μηνιαίο εισόδημα, θα σας περιγράψω τις δυσκολίες που θα αντιμετωπίσετε όταν ξεκινήσετε να δουλεύετε με το niche marketing, έτσι όπως τις έζησα εγώ, ώστε γνωρίζετε από πού προέρχονται και να μπορείτε να τις ξεπεράσετε.

Κατά αρχήν, πρέπει να συνειδητοποιήσετε πως θα χρειαστεί να φέρετε σε πέρας έναν αρκετό όγκο δουλειάς, πριν αρχίσετε να βλέπετε αποτελέσματα. Το γεγονός αυτό από μόνο του μπορεί να αποδειχθεί αρκετά αποκαρδιωτικό. Θα πρέπει να δεχτείτε το γεγονός, πως θα πρέπει να δουλεύετε χωρίς αντίκρισμα για ένα σεβαστό χρονικό διάστημα.

Αυτό είναι και το δύσκολο κομμάτι της υπόθεσης. Όταν αρχίσουν να έρχονται τα χρήματα, όλα γίνονται ευκολότερα. Μέχρι τότε όμως απαιτείται υπομονή και αρκετή δουλειά. Στο niche marketing, αλλά και γενικότερα στο διαδικτυακό χρήμα, υπάρχει η περίοδος της σποράς και η περίοδος του θερισμού. Ποτέ δεν κάνεις και τα 2 μαζί.

Το επόμενο που θα νιώσετε, με μαθηματική ακρίβεια, είναι φόβος και μία φωνούλα να σου λέει όλους τους λόγους για τους οποίους δεν θα τα καταφέρεις. Ο φόβος και η φωνούλα, έρχονται συνήθως μετά το πρώτο στάδιο του ενθουσιασμού, όταν ξεκινάς το project με πολύ διάθεση και με ύφος «πάμε να τους φάμε».

Αυτή η φωνούλα σε καμία περίπτωση δεν αντιπροσωπεύει την ικανότητά σας να φέρετε σε πέρας το project επιτυχημένα. Αν ταίριαζε σε αυτό το website και είχα 5 με 10 σελίδες, θα μπορούσα να σας εξηγήσω τι είναι αυτή η φωνούλα και που οφείλεται. Αυτό που μπορώ να σας πω είναι αγνοήστε την, γιατί σε καμία περίπτωση δεν αντιπροσωπεύει την ικανότητά σας.

Ο φόβος από την άλλη, οφείλεται στο γεγονός ότι πάτε να κάνετε κάτι που είναι εκτός της ζώνης ασφαλείας σας, αυτήν που ο Tony Robbins αναφέρει σαν “comfort zone”. Μέσα σε αυτή την ζώνη μπορεί να μην έχεις πολλά, νιώθεις όμως άνετα. Μπορείς να είσαι σε μία δουλειά που δεν σου αρέσει καθόλου και να νιώθεις άνετα, σε μία σχέση που δεν σε ικανοποιεί και να νιώθεις άνετα.

Ότι πας να κάνεις εκτός αυτής της ζώνης προκαλεί φόβο. Σε αυτό το σημείο θα κάνεις αυτό που πολύ πετυχημένα περιέγραψε ο Abraham Maslow: Ή θα προχωρήσεις μπροστά στην ανάπτυξη ή θα κάνεις πίσω στην ασφάλεια.

Οι περισσότεροι κάνουν το βήμα πίσω στην ασφάλεια. Μπορεί να μην έχουν πολλά, νιώθουν όμως άνετα. Και στην συνέχεια για να δικαιολογήσουν την απόφαση, κοροϊδεύουν τον εαυτό τους λέγοντας πράγματα του στυλ: Τι να το κάνεις το καλύτερο αυτοκίνητο; Τι να τα κάνεις περισσότερα χρήματα; Γιατί να πας σε καλύτερα εστιατόρια, εκεί που μεγαλώνουν οι τιμές και μικραίνουν οι μερίδες!

Κάθε φορά που πάω να πραγματοποιήσω μια μεγαλύτερη ιδέα, ο φόβος εμφανίζεται παρέα με την φωνούλα που μου εξηγεί όλους τους λόγους για τους οποίους μπορεί να αποτύχω. Τον έχω όμως συνηθίσει, ξέρω που οφείλεται και δεν με ενοχλεί πλέον. Πιστέψτε με, είναι κάτι που θα νιώσετε και εσείς.

Είναι κάτι που συναντάς πάντοτε, όταν προσπαθήσεις να πετύχεις κάτι μεγαλύτερο από ότι έχεις ήδη πετύχει. Οι μεγάλοι στόχοι μας αναγκάζουν να εξελιχθούμε. Μας αναγκάζουν να πιέσουμε τον εαυτό μας, να πειθαρχήσουμε, να αναπτύξουμε ταλέντα, να σκεφτούμε, να πιστέψουμε.

Για μένα η επίτευξη ενός στόχου δεν σημαίνει χρήματα. Σημαίνει πως έγινα αυτός που έπρεπε να γίνω, για να πετύχω αυτό που έπρεπε να πετύχω. Κάτι τέτοιο φαντάζομαι εννοούσε ο Γκαίτε όταν έλεγε: «Για να πετύχεις κάτι, πρέπει πρώτα να γίνεις κάτι». Τα χρήματα έρχονται και φεύγουν, αυτός που είσαι μένει.

Πλέον, έχω καταλήξει στο συμπέρασμα πως αν ο στόχος δεν με φοβίζει, είναι γιατί πιθανότατα έχω διαλέξει τον λάθος στόχο. Ο σωστός στόχος σε φοβίζει, ταυτόχρονα σε ενθουσιάζει και σε ωθεί να εξελιχθείς. Αν δεν έχει αυτά τα χαρακτηριστικά, τότε πιθανότατα προσπαθείς να κάνεις κάτι που νομίζεις πως μπορείς να κάνεις και όχι αυτό που πραγματικά θέλεις να κάνεις.

Όταν ο φόβος με την φωνούλα εμφανίζεται, πρέπει να επιμείνετε. Είχα την τύχη να έχω πολύ σημαντικούς δασκάλους, από τους οποίους κέρδισα πολύτιμη γνώση πάνω στην ανθρώπινη λειτουργία και συμπεριφορά. Στην πραγματικότητα δηλώνω άσχετος στα περισσότερα θέματα, πέρα του internet marketing και του γιατί κάνουμε ότι κάνουμε.

Ένας από τους δασκάλους μου, μια μέρα που ήμουν θλιμμένος μου είπε: Ποτέ δεν επιμένεις σε κάτι. Πάντα ξεκινάς κάτι και αν δεις ότι είναι δύσκολο το εγκαταλείπεις. Μια ιδέα μοιάζει πολύ με έναν σπόρο. Τον φυτεύεις, σιγά σιγά βγάζει ρίζες, βλαστό, ο βλαστός γίνεται κορμός, κλαδιά, φύλλα και καρποί. Εσύ μου είπε θέλεις τα φύλλα πριν ακόμα βγάλεις ρίζες.

Κλείδωσε σε μία ιδέα και δεσμεύσου να την ολοκληρώσεις. Την μία μέρα είσαι πορτοκαλιά, την επόμενη μηλιά και την μεθεπόμενη κερασιά. Έτσι δεν πας πουθενά και δεν θα καταφέρεις τίποτα. Ευτυχώς τον άκουσα.

Ελπίζω να σας έδωσα μια ιδέα για το πώς είναι να δουλεύεις ένα μεγάλο project και οι πληροφορίες που σας έδωσα να σας βοηθήσουν ώστε να επιμείνετε και να το ολοκληρώσετε με επιτυχία. Βάλτε στόχο να δημιουργήσετε μια ιστοσελίδα που θα κάνει την διαφορά και βρείτε το θάρρος να ολοκληρώσετε το project.