Το marketing όσο αναφορά το eBay χωρίζεται σε διάφορους διαφορετικούς τομείς. Στις λέξεις-κλειδιά, στην προώθηση των καταχωρήσεων, στην περιγραφή και στις προσφορές. Η διαφορετικές τακτικές που θα ακολουθηθούν, μπορούν να μεγαλώσουν την προβολή μιας δημοπρασίας, να αυξήσουν τις προσφορές για ένα προϊόν και κατά επέκταση να αυξήσουν τις πωλήσεις και τα κέρδη.
Μην τρομάζετε από την λέξη marketing. Πρόκειται για απλές και λογικές τακτικές που μπορούν εύκολα να εφαρμοστούν χωρίς να απαιτείται κάποια ειδική γνώση πάνω στο marketing. Η λειτουργία του eBay είναι απλή, οπότε απλές παραμένουν και οι τακτικές που εφαρμόζονται για την προώθηση των προϊόντων. Ας το δούμε λίγο αναλυτικά.
Οι λέξεις-κλειδιά στο eBay
Πρόκειται για τις λέξεις που οι αγοραστές χρησιμοποιούν, όταν ψάχνουν για κάποιο αντικείμενο ή προϊόν. Οι λέξεις-κλειδιά είναι ο μεγαλύτερος πόλος έλξης επισκεπτών σε ένα eBay shop και όσο περισσότεροι είναι οι επισκέπτες, τόσο μεγαλώνουν οι προσφορές.
Οι χρήστες του eBay χρησιμοποιούν συνήθως απλές λέξεις κλειδιά για να βρουν τα προϊόντα που ψάχνουν, για παράδειγμα “USB modem”. Σε μια τέτοια αναζήτηση, το eBay θα εμφανίσει όσες καταχωρήσεις έχουν στον τίτλο τους την λέξη-κλειδί “USB modem”.
Είναι πολύ σημαντικό να γνωρίζετε ποιες λέξεις χρησιμοποιούν οι αγοραστές για να βρούνε το προϊόν που πουλάτε. Μπορείτε να το μάθετε χρησιμοποιώντας ένα keyword tool. Τα keyword tools καταγράφουν τις αναζητήσεις που είχε κάθε μήνα μία συγκεκριμένη λέξη κλειδί, καθώς και οι σχετικές λέξεις με αυτή.
Υπάρχουν αρκετά keyword tools στην αγορά, κάποια δωρεάν και κάποια όχι. Εγώ σας προτείνω το keyword tool της Google. Για περισσότερες πληροφορίες και περισσότερα keyword tools, δείτε την σελίδα keyword analysis.
Το eBay σας δίνει το δικαίωμα να χρησιμοποιήσετε 55 χαρακτήρες για τον τίτλο. Αυτό που πρέπει να σκεφτείτε είναι: α) Πως θα χωρέσετε όσο το δυνατόν περισσότερες λέξεις στον τίτλο και β) την σειρά των λέξεων. Η σειρά των λέξεων είναι σημαντική, γιατί όσο πιο μπροστά στον τίτλο είναι, τόσο υψηλότερα κατατάσσει την καταχώρηση το eBay.
Μια άλλη τακτική που μπορείτε να ακολουθήσετε, είναι να βρείτε τις δημοπρασίες που έχουν ολοκληρωθεί. Εκεί μπορείτε να δείτε ποια προϊόντα σχετικά με το δικό σας πουλήθηκαν, για ποια τιμή και ποιες λέξεις-κλειδιά χρησιμοποιήθηκαν σε αυτά που πουλήθηκαν στην υψηλότερη τιμή.
Προώθηση των καταχωρήσεων
Υπάρχουν δύο ουσιαστικοί τρόποι για να προωθήσετε τις καταχωρήσεις ή δημοπρασίες σας. Ο πρώτος είναι μέσα από το eBay και ο δεύτερος εκτός eBay. Ο πρώτος τρόπος κοστίζει, ενώ ο δεύτερος όχι απαραίτητα.
Προώθηση εντός eBay
Ένα πολύ σημαντικό κομμάτι της δουλείας σας που επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό τις προσφορές, είναι η περιγραφή των προϊόντων. Το μέγεθος και το είδος της περιγραφής, εξαρτάται αποκλειστικά από το είδος του προϊόντος που προωθείτε.
Ρίξτε μια ματιά στις περιγραφές των power sellers που προωθούν παρόμοια προϊόντα με τα δικά σας. Η ιδανική περιγραφή είναι θέμα δοκιμής και βελτίωσης μέχρι να καταλήξετε σε αυτήν που αποδίδει καλύτερα.
Η περιγραφή είναι στην ουσία ένα sales letter και τα sales letters είναι κομμάτι του marketing. Η σελίδα copywriting, θα σας δώσει μία ιδέα για το πώς γράφεται ένα επαγγελματικό sales letter.
Το eBay σας δίνει αρκετά εργαλεία για να προωθήσετε τις δημοπρασίες σας, φυσικά επί πληρωμή. Τα εργαλεία του eBay είναι πολύ αποτελεσματικά, όμως αυτά που έχουν την δύναμη να εκτοξεύσουν την προβολή του eBay shop σας, είναι αρκετά ακριβά και αξίζει να χρησιμοποιηθούν μόνο αν προωθείτε μεγάλης αξίας αντικείμενα.
Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε αποτελεσματικά πιο προσιτά εργαλεία, όπως αυτό της προσθήκης δεύτερης φωτογραφίας, του τονισμένου (bold) τίτλου και της προώθησης του προϊόντος στην πρώτη σελίδα.
Προώθηση εκτός eBay
Η καλύτερη κατά την γνώμη μου μέθοδος για να προωθήσετε ένα eBay store, είναι με την δημιουργία ενός website. Μία ιστοσελίδα έχει την δυνατότητα να προσελκύει πολλούς επισκέπτες και στην συνέχεια να τους κατευθύνει στα προϊόντα που πουλάτε στο eBay.
Μέσα από μία ιστοσελίδα μπορείτε να δημοσιεύσετε χρήσιμες πληροφορίες σχετικά με το αντικείμενο της επιχείρησής σας, παρέχοντας μια μορφής εκπαίδευση για τους επισκέπτες, χτίζοντας αξιοπιστία γύρω από το όνομά σας και προσφέροντας άφθονο υλικό στις μηχανές αναζήτησης.
Μέσα από ένα website μπορείτε να κάνετε σχεδόν οτιδήποτε. Να προωθήσετε προσφορές, να δημιουργήσετε email marketing στρατηγικές, να διαφημίσετε το eBay store σας με pay per click advertising και να εφαρμόσετε search engine marketing τακτικές.
Μπορείτε να μάθετε περισσότερα στην σελίδα κατασκευή ιστοσελίδων.
Η δύναμη του YouTube
Το video marketing είναι ένα σχετικά καινούριο αλλά πολύ ισχυρό εργαλείο προώθησης. Πολύς κόσμος χρησιμοποιεί το YouTube για να βρει πληροφορίες αντί για τις κλασσικές μηχανές αναζήτησης.
Η δύναμη του YouTube σαν μέσω προώθησης, εστιάζεται κυρίως στα videos που δείχνουν πως μπορείς να κάνεις κάτι (how to videos) και στα εκπαιδευτικά videos. Προσφέροντας χρήσιμες πληροφορίες, χτίζετε αξιοπιστία και κατευθύνετε κόσμο προς το eBay store σας.
Αν δεν αισθάνεστε άνετα μπροστά στην κάμερα, μπορείτε να δημιουργήσετε μία παρουσίαση στο PowerPoint. Μπορείτε να μάθετε περισσότερα στην σελίδα video marketing.
Ο περισσότερος κόσμος έχει την εντύπωση πως για να γίνεις επιτυχημένος eBay power seller, θα πρέπει να έχεις πρόσβαση σε πολύ φθηνά προϊόντα. Αυτό είναι αλήθεια, όμως είναι ένα μόνο μέρος της αλήθειας.
Αν κάνετε μια βόλτα στο eBay, θα δείτε πως το ίδιο ακριβώς προϊόν μπορεί να πουληθεί με μεγάλη απόκλιση στην τιμή. Θα δείτε ένα προϊόν να έχει 5 μόνο προσφορές και ένα άλλο παρόμοιο να έχει 30!
Η διαφορά αυτή οφείλεται στο γεγονός πως το ένα eBay store έχει αφιερώσει χρόνο και κόπο σε marketing στρατηγικές, έχει καταφέρει να οδηγήσει πολύ περισσότερο κόσμο στα προϊόντα που προωθεί και έχει χτίσει αξιοπιστία γύρω από το όνομά του, ενώ το δεύτερο έχει απλά καταχωρήσει το προϊόν και περιμένει να δει τι θα γίνει.
Το internet marketing είναι πολύ σημαντικό στο eBay, όπως είναι γενικά στο ηλεκτρονικό εμπόριο, στο ηλεκτρονικό χρήμα και στην εργασία από το σπίτι.