Δείτε το ακόλουθο Video:
Ας δούμε τώρα το δεύτερο μέρος του pay par click advertising και του Adwords, το content ή όπως πρόσφατα μετονομάστηκε σαν display network. Όπως θα έχετε καταλάβει από το video της κεντρικής σελίδας, το display network περιλαμβάνει όλα τα websites που τρέχουν διαφημίσεις του AdSense.
Δίνεις στην Google κάποιες keywords και προβάλει τις διαφημίσεις του Adwords, σε websites που θεωρεί πως είναι σχετικά με τις keywords που έχεις δώσει.
Για να μπορέσει η Google να διαπιστώσει το θέμα της ιστοσελίδας που διαφημίζετε, θα πρέπει να δώσετε πολύ συγκεκριμένες keywords. Προσωπικά, αυτό που έχω διαπιστώσει πως αποδίδει καλύτερα, είναι να τρέχω μία διαφήμιση για κάθε κατηγορία από keywords. Ok εξηγούμαι…
Αν για παράδειγμα προσφέρω συμβουλευτικές υπηρεσίες για το pay per click advertising, τότε μία κατηγορία από keywords είναι όσες σχετίζονται με την pay per click advertising, άλλη μία όσες σχετίζονται με την αύξηση επισκεψιμότητας, άλλη μία με την προώθηση ιστοσελίδων κλπ.
Δηλαδή:
- pay per click advertising
- τι είναι το pay per click advertising
- pay per click advertising συμβουλές
- pay per click advertising υπηρεσίες κλπ
Όλες αυτές τις keywords που έχουν βάση το pay per click advertising, τις ομαδοποιώ και τρέχω μία διαφήμιση αποκλειστικά για αυτές, που θα έχει στον τίτλο την keyword “pay per click advertising”. Στο Adwords μία τέτοια ομάδα ονομάζεται “ad group”.
Έτσι έχουμε επιπλέον το ad group με βάση την «προώθηση ιστοσελίδων», το ad group με βάση την «αύξηση επισκεψιμότητας» κλπ. Για κάθε ad group προβάλλετε και μία διαφορετική διαφήμιση. Με αυτόν τον τρόπο επιτυγχάνεται υψηλό CTR (click through rate).
<Για παράδειγμα, όταν κάποιος διαβάζει ένα website που μιλάει για το pay per click advertising και βλέπει μία διαφήμιση η οποία έχει στον τίτλο ή στην περιγραφή της, την συγκεκριμένη keyword, τότε είναι πιθανότερο να την κλικάρει.
Το ίδιο συμβαίνει και στο search network. Είναι πολύ πιθανότερο κάποιος να κάνει click σε μία διαφήμιση, που έχει στον τίτλο ή την περιγραφή την ίδια keyword που έχει και αυτός εισάγει στην Google, από μία διαφήμιση που είναι στο ίδιο θέμα, αλλά εστιασμένη σε άλλη keyword.
Για παράδειγμα, κάποιος που θα πάει στην Google και θα γράψει «προώθηση ιστοσελίδων, είναι πολύ πιθανότερο να κάνει click σε μία διαφήμιση που έχει στον τίτλο της την keyword «προώθηση ιστοσελίδων», από το να κάνει click σε κάποια άλλη διαφήμιση.
Γενικά στο Adwords η σχέση των keywords με την διαφήμιση είναι το μυστικό για την επιτυχία. Περισσότερα όμως για όλα αυτά θα μιλήσουμε στην σελίδα για το quality score. Για την ώρα ας επικεντρωθούμε ξανά στο display network και στο δεύτερο κομμάτι του.
Site placement – Site targeting
Δείτε το ακόλουθο Video:
Το site placement είναι ένα κομμάτι του display ή content network το οποίο ελάχιστοι γνωρίζουν και ακόμα πιο λίγοι χρησιμοποιούν. Το site placement σας επιτρέπει να διαλέξετε τα websites στα οποία θα προβάλλονται οι διαφημίσεις σας, αντί να αφήσετε την Google να διαλέξει για εσάς.
Η τεχνική είναι σχετικά απλή. Κάνεις μία έρευνα για τις keyword που σε ενδιαφέρουν και καταγράφεις τα websites που εμφανίζονται στις πρώτες θέσεις της κατάταξης και προβάλλουν διαφημίσεις του AdSense.
Με αυτόν τον τρόπο εξασφαλίζεις πως οι διαφημίσεις θα προβάλλονται σε σχετικά με το θέμα websites, κάτι που εξασφαλίζει υψηλό CTR και κατά επέκταση χαμηλό CPC. Το μεγαλύτερο όμως πλεονέκτημα του συγκεκριμένου μοντέλου είναι ότι επιτρέπει την CPM χρέωση.
Το CPM σημαίνει Cost Per Mile, δηλαδή κόστος για χίλιες προβολές ή εμφανίσεις. Με λίγα λόγια χρεώνεστε κάποιο ποσό, για κάθε 1,000 προβολές της διαφήμισής σας, ανεξάρτητα από τα clicks που έγιναν στην διαφήμιση. Αυτό είναι πολύ σημαντικό για καμπάνιες που έχουν βελτιστοποιηθεί.
Ας υποθέσουμε πως έχετε δουλέψει μία καμπάνια, έχετε αφαιρέσει τις keywords που δεν αποδίδουν, έχετε καταλήξει στην καλύτερη διαφήμιση και έχετε πετύχει ένα CTR γύρω στο 3%. Αυτό σημαίνει πως στις χίλιες προβολές της διαφήμισής σας θα έχετε 30 clicks.
Αν πληρώνετε για CPM 0,50 ευρώ, ποσό που είναι απολύτως λογικό, τότε κάθε click θα σας στοιχίζει 0,015 ευρώ ή 1,5 cent. Αυτό το ποσό είναι αδύνατον να το πετύχεις με CPC.
Το CPC βολεύει όταν η καμπάνια είναι στην διαδικασία της βελτιστοποίησης και το CTR είναι αρκετά χαμηλό. Πολλές keywords σε αυτή την φάση δεν έχουν καθόλου clicks, είτε γιατί η keyword δεν είναι η κατάλληλη είτε γιατί η διαφήμιση θέλει βελτίωση.
Έχω πολλές φορές δει keywords για τις οποίες η διαφήμιση προβλήθηκε 15,000 φορές και είχα 10 clicks. Αν πλήρωνα CPM στο 0,50 ευρώ θα πλήρωνα 7,5 ευρώ για 10 clicks, κάπως ακριβά κατά την γνώμη μου.
Εν κατακλείδι, χρησιμοποιήστε CPC χρέωση για καμπάνιες που δεν έχουν βελτιστοποιηθεί και CPM, για αυτές που παρουσιάζουν υψηλό CTR. Αν ακούσετε κάποιον να λέει πως πληρώνει 0,01 ευρώ για κάθε click στο Adwords, τότε ξέρετε πως το κάνει. Είναι αδύνατον να πετύχεις τόσο χαμηλό ποσό πληρώνοντας CPC.
Αυτό είναι το content ή display network. Το Adwords και γενικότερα το pay per click advertising απαιτεί δοκιμές. Αν βρείτε αρκετά websites που έχουν υψηλή επισκεψιμότητα και ταιριάζουν στο θέμα της διαφήμισής σας, τότε δοκιμάστε το site placement. Αν δυσκολεύεστε να βρείτε τέτοια websites, τότε αφήστε την Google να το κάνει για εσάς.
Σε κάθε περίπτωση, δημιουργήστε διαφορετικές ξεχωριστές καμπάνιες για το search, για το content και για το content placement, ώστε να μπορείτε εύκολα να διαπιστώσετε πως αποδίδει το κάθε μοντέλο διαφήμισης.