Οι επισκέψεις, δηλαδή το λεγόμενο traffic είναι ίσως το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι ιδιοκτήτες ιστοσελίδων.

Η αύξηση της επισκεψιμότητας θεωρητικά είναι πολύπλοκο πρόβλημα.

Υπάρχουν εκατοντάδες ειδικοί στο traffic οι οποίοι υπόσχονται να λύσουν το πρόβλημα αυτό.

Εγώ όμως είμαι εδώ για να εξετάσω το πρόβλημα της επισκεψιμότητας κάτω από μία διαφορετική οπτική γωνία.

Κατά την γνώμη μου το πρόβλημα του traffic δεν είναι πρόβλημα traffic. Είναι πρόβλημα conversion.

Εξηγούμαι…

Το πρόβλημα των περισσότερων ιστοσελίδων δεν είναι πως δεν δέχονται επισκέπτες αλλά πως δεν μετατρέπουν τους επισκέπτες σε πελάτες.

Αυτός είναι και ο λόγος που τα περισσότερα websites δυσκολεύονται με τις επισκέψεις.

Δίνουν την μάχη σε λάθος μέρος! Πως είναι δυνατόν να κερδίσεις δίνοντας την μάχη σε λάθος μέρος;

Όταν το πρόβλημα του conversion διορθώνεται, της μετατροπής δηλαδή των επισκεπτών σε πελατών, τότε ως δια μαγείας διορθώνεται το πρόβλημα της επισκεψιμότητας.

Πως;

Όταν η αξία του κάθε επισκέπτη βρίσκεται πολύ ψηλά τότε μπορείς να πληρώσεις πολλά για διαφήμιση, να προσλάβεις τον καλύτερο στο SEO και γενικά να κάνεις ότι απαιτείται για να φέρεις στην ιστοσελίδα μία πλημμύρα πελατών.

Ας το δούμε με ένα παράδειγμα…

Ας υποθέσουμε πως έχουμε ένα website με 200 επισκέψεις την ημέρα που κάνει 2 πωλήσεις των μήνα.

Ο ιδιοκτήτης του σκέφτεται πως με αυτά τα νούμερα για να πετύχει 1 πώληση την ημέρα θα πρέπει να αυξήσει το traffic κατά πολύ. Άρα σκέφτεται πως οι 200 επισκέψεις είναι λίγες και πως έχει πρόβλημα επισκεψιμότητας.

Αν ερχόταν σε μένα θα του έλεγα πως δεν έχει πρόβλημα επισκεψιμότητας αλλά πρόβλημα conversion.

Θα δίναμε κάτι πολύ ελκυστικό ως δωρεάν αντάλλαγμα για το email του επισκέπτη. Κάτι το οποίο ο επισκέπτης δεν θα μπορεί να αρνηθεί.

Στην συνέχεια θα προσπαθούσαμε μέσω email να καλλιεργήσουμε την σχέση με τον υποψήφιο πελάτη.

Θα χτίζαμε εμπιστοσύνη και θα τοποθετούσαμε την επιχείρηση με τέτοιο τρόπο, ώστε στα μάτια του να μοιάζει σαν την μοναδική επιλογή.

Έτσι όταν ο υποψήφιος πελάτης να είναι έτοιμος να αγοράσει, να είναι πολύ πιο πιθανό να διαλέξει εμάς αντί για τον ανταγωνισμό.

Στην συνέχεια θα προσπαθούσαμε με up sells και cross sells να μεγιστοποιήσουμε το ποσό που θα κερδίζαμε από την κάθε πώληση.

Στην συνέχεια θα εφαρμόζαμε after sale καμπάνιες οι οποίες θα εξυπηρετούσαν 2 σκοπούς.

Να συνεχιστεί το χτίσιμο των σχέσεων ώστε ο πελάτης να επιστρέψει σύντομα και να ενθαρρυνθούν  οι συστάσεις έτσι ώστε κάθε πελάτης να μας φέρνει περισσότερους πελάτες.

Ο κάθε πελάτης δηλαδή να κλωνοποιεί τον εαυτό του, κάτι που γίνεται με στρατηγική και όχι στην τύχη.

Θα βάζαμε με λίγα λόγια τους επισκέπτες μέσα από έναν εκλεπτυσμένο μηχανισμό ο οποίος θα είχε ως σκοπό να μεγιστοποιήσει για εμάς την αξία του κάθε επισκέπτη.

Μετά από έναν συγκεκριμένο αριθμό πελατών θα είχαμε ένα συγκεκριμένο νούμερο.

Θα γνωρίζαμε πως για εμάς ο κάθε επισκέπτης αξίζει x και θα πληρώναμε ευχαρίστως x-1 για να τον φέρουμε στο site.

Με αυτόν τον τρόπο θα λυνόταν το πρόβλημα των επισκέψεων.

Για να κάνεις όμως κάτι τέτοιο θα πρέπει να γνωρίζεις από direct response marketing κάτι για το οποίο οι περισσότεροι web designers δεν έχουν ιδέα.

Είναι προγραμματιστές… Δεν είναι marketers.

Για αυτό σου λέω.

Δεν έχεις πρόβλημα traffic.

Έχεις πρόβλημα conversion.