Δείτε το ακόλουθο Video:
Κατά αρχήν, οι σελίδες για το Search Engine Optimization (SEO) αλλάζουν, ακολουθώντας τον αλγόριθμο της Google. Η Google εξελίσσει συνεχώς τον αλγόριθμό της, προσπαθώντας να βελτιώσει τα αποτελέσματα αναζήτησης. Οπότε είναι λογικό να ανανεώνω τις σελίδες για το search engine optimization, κάθε φορά που διαπιστώνεται μία σημαντική αλλαγή στον αλγόριθμο.
Οι μηχανές αναζήτησης όπως η Google, η Yahoo, κλπ, είναι εταιρίες οι οποίες το προϊόν που εμπορεύονται, είναι η ποιότητα των αποτελεσμάτων αναζήτησης. Τα ποιοτικά αποτελέσματα αναζήτησης φέρνουν επισκέπτες και οι επισκέπτες φέρνουν χρήματα.
Αν χρησιμοποιώντας μια μηχανή αναζήτησης, δυσκολεύεστε να βρείτε αυτό ζητάτε, τότε πιθανότατα δεν θα την ξαναχρησιμοποιήσετε ή θα την χρησιμοποιείτε λιγότερο συχνά. Οπότε η ποιότητα των αποτελεσμάτων αναζήτησης είναι ζωτικής σημασίας για τις μηχανές αναζήτησης.
Οι παλιοί σίγουρα θυμούνται την AltaVista, μία από τις μεγαλύτερες μηχανές αναζήτησης η οποία δεν κατάφερε να ακολουθήσει την ποιοτική εξέλιξη των αποτελεσμάτων των άλλων μηχανών, με αποτέλεσμα τώρα να βρίσκεται στα αζήτητα.
Με λίγα λόγια, καλό είναι να επισκέπτεστε αυτές τις σελίδες τακτικά, ώστε να είστε πάντα ενημερωμένοι για τις τελευταίες εξελίξεις στον χώρο του SEO. Επίσης, οι σελίδες αυτές είναι επικεντρωμένες στον αλγόριθμο της Google, αφού στην Ελλάδα το 80% των αναζητήσεων γίνονται μέσω της συγκεκριμένης μηχανής αναζήτησης.
Σε αυτό το σημείο, θα επαναλάβω τις βασικές αρχές του search engine optimization (SEO), για να έχετε την γενική εικόνα και σε κείμενο. Καλό το video, όμως κατά την γνώμη μου τίποτα δεν μπορεί να αντικαταστήσει τον γραπτό λόγο.
Οι βασικές αρχές του Search Engine Optimization
Το SEO χωρίζεται σε 2 κομμάτια:
Α) Στο on page optimization, το οποίο περιλαμβάνει όλα αυτά που μπορείτε να κάνετε μέσα στην ιστοσελίδα σας, για να βελτιώσετε την κατάταξη στις μηχανές αναζήτησης και
Β) Στο off page optimization, που περιλαμβάνει όλους τους εξωτερικούς παράγοντες που επηρεάζουν την κατάταξη μιας ιστοσελίδας.
Το on page optimization επηρεάζει την κατάταξη ενός website κατά 20% με 30%, ενώ το off page optimization κατά 70% με 80%.
Το on page optimization
Περιλαμβάνει αρκετά στοιχεία, τα οποία μπορείτε να εφαρμόσετε αμέσως στην σελίδα σας, ώστε να είστε 100% καλυμμένοι στο on page SEO. Μερικά από αυτά τα στοιχεία είναι:
- Meta Tags (Title tag, description tag κλπ)
- Keyword density
- Internal link structure
- Συνολικός αριθμός λέξεων
- Permalinks και αρκετά ακόμα
Αν όλα αυτά σας ακούγονται κινέζικα μην απογοητεύεστε, γιατί μπορεί σαν όροι να ακούγονται πολύπλοκοι, στην πράξη όμως είναι πολύ εύκολο να εφαρμοστούν. Στην σελίδα on page optimization περιγράφονται αναλυτικά.
Το off page optimization
Επηρεάζει δραματικά την κατάταξη ενός website και περιλαμβάνει τα εξωτερικά links προς την ιστοσελίδα σας. Ας δούμε κατά αρχήν, τι είναι ένα εξωτερικό link.
Το εξωτερικό link είναι ένας σύνδεσμος που βρίσκεται σε ένα άλλο website και κατευθύνει στο δικό σας website. Αν ρίξετε μια ματιά 5 γραμμές πιο πάνω, θα δείτε ένα εσωτερικό link που κατευθύνει στην σελίδα για το on page optimization.
Στην συγκεκριμένη περίπτωση, το link κατευθύνει μέσα στο website μου. Αν το link κατεύθυνε σε ένα άλλο website, τότε θα ήταν ένα εξωτερικό link, με anchor text το “on page optimization”. Το anchor text δίνει μια ένδειξη στην Google, για το τι μπορεί να περιλαμβάνει η σελίδα που κατευθύνει το link.
Η Google βλέπει τα εξωτερικά links προς ένα website, σαν μία ψήφο εμπιστοσύνης. Όσο περισσότερες τέτοιες ψήφους συγκεντρώνει ένα website, τόσο ανεβαίνει στην κατάταξη. Επίσης όσο σημαντικότερο είναι το website από το οποίο προέρχεται το link, τόσο μεγαλύτερη η βαρύτητα του link.
Δείτε το σαν μία σύσταση. Ακόμα και στον φυσικό κόσμο, όταν αυτός που κάνει την σύσταση θεωρείται σημαντικός και αναγνωρισμένος, τόσο μεγαλύτερη βαρύτητα θα έχει η σύσταση αυτή. Το ίδιο ακριβώς συμβαίνει και στον ηλεκτρονικό κόσμο.
Εν ολίγοις, αν θέλετε να δείτε το website σας νο1 θέση της κατάταξης και τις search engine optimization προσπάθειές σας να αποδίδουν, θα πρέπει να δημιουργήσετε έναν μεγάλο αριθμό από ποιοτικά links προς το website σας, με anchor text την λέξη-κλειδί που στοχεύετε.
Πως θα το κάνετε αυτό; Στην σελίδα off page SEO, περιγράφονται οι τρόποι για να το πετύχετε.