Η πλοήγηση στο internet μέσω κινητών τηλεφώνων και tablets συνεχώς αυξάνεται. Υπολογίζεται πως το 2014 στην Αμερική ο χρόνος πλοήγησης θα είναι μεγαλύτερος από κινητά τηλέφωνα και tablets σε σχέση με την πλοήγηση μέσω ηλεκτρονικών υπολογιστών.

Μέχρι πρόσφατα οι επισκέψεις από κινητά και tablets ήταν πολύ λίγες και μπορούσες να τις αγνοήσεις. Πλέον δεν μπορείς να κάνεις κάτι τέτοιο. Θα πρέπει η ιστοσελίδα σου να είναι φιλική ως προς τα smartphones και τα tablets.

Φαντάσου έναν ζεστό πελάτη να φτάνει στην ιστοσελίδα σου έτοιμο να αγοράσει ότι πουλάς και να αντικρίζει ένα website με κείμενο που είναι αδύνατο να διαβαστεί. Πιθανότατα θα φύγει και δεν θα επιστρέψει ξανά. Θα επιλέξει τον ανταγωνιστή σου οποίος έχει ιστοσελίδα φιλική προς tablets.

Οι 2 επιλογές για φιλικό προς τα smartphones website

Ουσιαστικά για να κάνεις την ιστοσελίδα σου φιλική προς κινητά και tablets έχεις 2 επιλογές.

1)      Να δημιουργήσεις ένα ξεχωριστό website μόνο για smartphones.

2)      Να χρησιμοποιήσεις ένα responsive design

Ας δούμε τα θετικά και τα αρνητικά της κάθε επιλογής.

Δημιουργία ξεχωριστού website

Ουσιαστικά δημιουργείς ένα 2ο website ειδικά για όσους σερφάρουν με κινητά. Εισάγεις λίγες γραμμές κώδικα στην αρχική ιστοσελίδα ώστε αυτή να ανακατευθύνει όσους χρησιμοποιούν κινητό ή table στο 2ο site.

Το θετικό εδώ είναι πως έχεις απόλυτη ελευθερία κινήσεων. Μπορείς να σχεδιάσεις το 2ο website όπως ακριβώς θέλεις χωρίς να πειράξεις καθόλου το αρχικό site.

Το αρνητικό είναι πως πρέπει να συντηρείς 2 ιστοσελίδες. Ότι αλλαγές γίνονται στην μία θα πρέπει να γίνονται και στην άλλη.

Χρησιμοποίηση ενός responsive design

Εδώ σχεδιάζεις έτσι την ιστοσελίδα σου έτσι ώστε να ανταποκρίνεται και να δείχνει σωστά σε πολλές διαφορετικές αναλύσεις. Έτσι όταν κάποιος επισκεφτεί την ιστοσελίδα χρησιμοποιώντας το κινητό του τηλέφωνο, η ιστοσελίδα θα προσαρμοστεί στην οθόνη του κινητού.

Το θετικό είναι πως χρησιμοποιείς ένα website με ότι αυτό συνεπάγεται. (διαχείριση περιεχομένων, 1 URL κλπ)

Το αρνητικό είναι πως ενδεχόμενες αλλαγές μπορεί να επηρεάσουν το πώς αυτό ανταποκρίνεται οπότε απαιτεί μεγάλη προσοχή.

Ποιον τρόπο να διαλέξω;

Νομίζω πως η Google έλυσε το debate, δηλώνοντας δημόσια πως το responsive design είναι η καλύτερη τακτική. Ανέφερε πως προσφέρει καλύτερη εμπειρία για τον χρήστη αφού το site «ζει» σε 1 URL, κάτι που το κάνει πιο εύκολο για αυτόν να εμπλακεί και να μοιραστεί περιεχόμενα.

Από την στιγμή που στην Google ανήκει το μεγαλύτερο μερίδιο της αγορά όσο αναφορά την αναζήτηση, νομίζω πως θα πρέπει ακολουθήσουμε τα όσα δηλώνει. Το responsive design λοιπόν είναι αυτό που προτιμώ και που προτείνω και στους πελάτες μου.