Αυτό που ονομάζουμε keyword search και analysis είναι το κλειδί για να δημιουργήσετε μεγάλη ροή επισκεπτών σε ένα website. Οι keywords, είναι οι λέξεις-κλειδιά που θα εισάγει κάποιος σε μία μηχανή αναζήτησης, όταν ψάχνει για κάποια πληροφορία/προϊόν/υπηρεσία.

Η μελέτη των keywords, δίνει την δυνατότητα να ρυθμίσετε τις σελίδες σας με Search Engine Optimization τεχνικές (SEO), ώστε το site σας να καταταχτεί ψηλά από τις μηχανές αναζήτησης, για τις keywords που επιλέξατε να στοχεύσετε. Ο στόχος σας όταν κάνετε keyword ανάλυση, είναι να δημιουργήσετε μία μεγάλη λίστα από λέξεις-κλειδιά οι οποίες:

1. Θα φέρουν επισκέπτες στο website σας, οι οποίοι θα ενδιαφέρονται για αυτό που προσφέρετε (targeted traffic)
2. Εισάγονται στις μηχανές αναζήτησης αρκετά συχνά
3. Δεν είναι πολύ ανταγωνιστικές, ώστε η υψηλή κατάταξη σε αυτές τις λέξεις-κλειδιά να μοιάζει απίθανη

Οι keywords χωρίζονται σε 2 κατηγορίες: Τις short tail και τις long tail keywords. Οι short tail είναι keywords που αποτελούνται από 1 η 2 λέξεις όπως για παράδειγμα: «εύρεση εργασίας». Οι long tail είναι keywords που αποτελούνται από 3 λέξεις ή και περισσότερες όπως: «εύρεση εργασίας στην Αθήνα».

Τα στατιστικά στοιχεία δείχνουν ότι οι μισές αναζητήσεις παγκοσμίως γίνονται για short tail keywords, ενώ οι υπόλοιπες μισές για long tail. Σε γενικές γραμμές μπορούμε να πούμε ότι οι short tail keywords είναι λιγότερες, πιο γενικές, έχουν μεγαλύτερο αριθμό αναζητήσεων, αλλά δίνουν χαμηλό conversion rate. Από την άλλη οι long tail keywords, είναι περισσότερες, πιο ειδικές και για αυτόν τον λόγο δίνουν υψηλό conversion rate.

Στο παράδειγμά μας, αν έχετε μία ιστοσελίδα που προσφέρει εργασία στην Αθήνα, η keyword «εύρεση εργασίας» θα σας φέρει περισσότερους επισκέπτες από την λέξη-κλειδί «εύρεση εργασίας στην Αθήνα», όμως η δεύτερη θα έχει πολύ μεγαλύτερο ποσοστό μετατροπής αφού θα σας φέρει targeted traffic.

Υπάρχουν αρκετά εργαλεία που θα σας βοηθήσουν να δημιουργήσετε μια πολύ ποιοτική keyword list, όμως τα πάντα ξεκινάνε από το μυαλό.  Ξεκινήστε να δημιουργείτε την λίστα σας απαντώντας στις παρακάτω ερωτήσεις:

• Ποιες keywords θα εισάγει κάποιος σε μία μηχανή αναζήτησης ώστε να σας βρει;
• Ποιοι είναι οι επισκέπτες σας;
• Τι προσπαθούν να βρουν;
• Ποια λύση προσφέρει το website σας;
• Υπάρχουν παράλληλες αγορές με το θέμα του site σας;

Η απάντηση σε αυτές τις ερωτήσεις θα σας δώσει έναν σεβαστό αριθμό keywords για να ξεκινήσετε. Ένα παράδειγμα θα βοηθήσει.

Αν κάποιος ψάχνει για να αγοράσει ένα τρυπάνι, μην εξαντλείτε την έρευνά σας γύρω από τις λέξεις-κλειδιά που αφορούν το τρυπάνι. Αυτός που ψάχνει για τρυπάνι, στην ουσία δεν ψάχνει για τρυπάνι, αλλά ψάχνει να βρει πως θα κάνει μία τρύπα.

Keyword tools

Υπάρχει ένα μεγάλος αριθμός από keyword tools τα οποία μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για να δημιουργήσετε μια ποιοτική λίστα. Το καθένα από αυτά διαθέτει διαφορετικό λογισμικό οπότε είναι πολύ σημαντικό να χρησιμοποιήσετε περισσότερα από ένα. Κάποια είναι δωρεάν και κάποια όχι, όμως αν επιλέξετε να ξοδέψετε κάποια χρήματα για κάποιο από αυτά, θα πρόκειται για χρήματα πολύ σωστά επενδυμένα.

Το πιο ισχυρό και δημοφιλές από τα keyword tools, είναι το wordtracker.

Δεν γνωρίζω κανέναν που να είναι σοβαρός στην δουλειά του, να κερδίζει αρκετά χρήματα από το internet και να μην το χρησιμοποιεί. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το wordtracker για να πάρετε πολλές διαφορετικές πληροφορίες, όμως ας δούμε βήμα-βήμα πώς να το χρησιμοποιήσετε για να βρείτε τις πιο κερδοφόρες keywords για το website σας.

• Ανοίξτε ένα spreadsheet αρχείο σαν το Excel και δημιουργήστε 3 στήλες:

Στην πρώτη γράψτε Keyword, στην δεύτερη keyword effective index (KEI), το οποίο είναι ένας αριθμός που δηλώνει το πόσο επικερδής είναι μία keyword, έχοντας υπόψη τον αριθμό των αναζητήσεων για την λέξη αυτή και τον αριθμό των websites που εμφανίζονται. Στην τρίτη γράψτε ανταγωνισμός.

• Στην συνέχεια επισκεφτείτε το wordtracker, επιλέξτε την δωρεάν για 7 ημέρες δοκιμή και κάντε μία έρευνα για την πιο δημοφιλή keyword που έχετε σκεφτεί. Το wordtracker θα σας δώσει μια λίστα από keywords σχετικές και συνώνυμες με την λέξη-κλειδί που εισάγατε.

Κάντε click στην πρώτη και θα εμφανιστεί μία λίστα με keywords που περιέχουν αυτή την λέξη-κλειδί, καθώς και τον αριθμό των αναζητήσεων που έγιναν για κάθε λέξη.

Προσθέστε αυτές τις λέξεις στο καλάθι σας.

• Κάντε το ίδιο για κάθε keyword που εμφανίστηκε στην πρώτη αναζήτηση και προσθέστε τις όλες στο καλάθι σας.

• Εμφανίστε όλες τις keywords που έχετε στο καλάθι σας. Επιλέξτε την μηχανή αναζήτησης για την οποία θέλετε να τρέξετε την έρευνα και κάντε click στο proceed.

Θα εμφανιστούν οι keywords που έχετε στο καλάθι σας, μαζί με τις ιδιότητές τους, μία από τις οποίες είναι η KEI analysis. Καταγράψτε τις πιο επικερδής, δηλαδή αυτές με KEI μεγαλύτερο από 10. Προσοχή γιατί η wordtracker δίνει μεγάλο KEI σε keywords που έχουν πολύ λίγες καταγεγραμμένες αναζητήσεις (count) και χαμηλό ανταγωνισμό.

Διαγράψτε αυτές τις λέξεις από την λίστα, αφού δεν υπάρχει κανένας λόγος να καταταγείτε ψηλά σε keywords που δεν ψάχνει κανείς. Διαγράψτε επίσης τις λέξεις-κλειδιά που συνδυάζουν χαμηλό KEI και μικρό αριθμό αναζητήσεων (count).

Κατά την έρευνά σας με το wordtracker, θα συναντήσετε αρκετές λέξεις που παρουσιάζουν μεγάλο αριθμό αναζητήσεων και μεγάλο ανταγωνισμό. Επειδή οι πληροφορίες που σας δίνει το wordtracker αφορούν όλο τον πλανήτη, είναι πολύ πιθανό στην Ελλάδα να μην υπάρχει μεγάλος ανταγωνισμός για κάποια λέξη με υψηλό count, οπότε είναι πολύ σημαντικό να κάνετε μόνοι σας την ανάλυση του ανταγωνισμού.

Δείτε εδώ πως μπορείτε να κάνετε μία ανάλυση του ανταγωνισμού.

Τα καλύτερα keyword tools

Όπως ανέφερα και πιο πριν, θα πρέπει οπωσδήποτε να χρησιμοποιήσετε περισσότερα από ένα keyword tools, καθώς δεν εμφανίζουν τα ίδια αποτελέσματα και δεν προσφέρουν τις ίδιες πληροφορίες. Εκτός του wordtracker που είναι ίσως το κορυφαίο, ακολουθεί μια λίστα με τα καλύτερα keyword tools της αγοράς.

Google keyword tool

Το keyword tool της Google, είναι ένα ισχυρό εργαλείο το οποίο προσφέρει λεπτομερή αποτελέσματα στην αναζήτηση keywords. Ένα μεγάλο προσόν αυτού του εργαλείου, είναι το γεγονός ότι σας δίνει την δυνατότητα να πραγματοποιήσετε έρευνα, ξεχωριστά για κάθε χώρα.

Η σημαντικότερη όμως πληροφορία που σας δίνει το Google keyword tool, είναι μία δεύτερη λίστα η οποία περιέχει keywords σχετικές με αυτήν που εισάγατε για έρευνα. Πρόκειται για μια πολύ σημαντική λίστα, γιατί σας δίνει μία ιδέα για το ποιες keywords, θεωρεί η Google «σχετικές».

Γιατί όμως αυτό είναι τόσο σημαντικό; Δώστε βάση.

Οι μηχανές αναζήτησης έχουν προσθέσει στον αλγόριθμό τους το LSI, που σημαίνει Latent Semantic Indexing. Αυτό ψάχνει τις σελίδες για «σχετικές» keywords, με την κεντρική λέξη-κλειδί που στοχεύει η κάθε σελίδα. H Google, κατατάσσει ψηλά τις σελίδες που περιέχουν ένα ποσοστό από τις «σχετικές» keywords.

Τι εννοούμε όμως με τον όρο «σχετικές»;

Αν η βασική keyword της σελίδας είναι η «εύρεση εργασίας», τότε «σχετικές» είναι οι: μισθός, ωράριο, υπάλληλος κλπ. Με το Google keywords tool μπορείτε να γνωρίζετε ποιες λέξεις-κλειδιά, θεωρεί η Google «σχετικές».

Γενικά η τεχνική διαμόρφωσης μίας σελίδας με σκοπό την υψηλή κατάταξη από τις μηχανές αναζήτησης, ονομάζεται Search Engine Optimization (SEO), για την οποίο μπορείτε να μάθετε περισσότερα εδώ.

Compete

Το Compete.com είναι ένα πολύ καλό εργαλείο μελέτης του ανταγωνισμού. Με το συγκεκριμένο site μπορείτε να δείτε από ποιες keywords κερδίζει ένα ανταγωνιστικό website τις επισκέψεις του. Κάνοντας έρευνα μέσω του compete, θα βρείτε keywords που ούτε είχατε σκεφτεί.

SpyFu

Το SpyFu, σας δίνει πληροφορίες για pay per click διαφήμιση. Μπορείτε να εισάγετε ένα domain και να δείτε πληροφορίες για την καμπάνια που ακολουθεί το κάθε website ή να εισάγετε μία keyword και να δείτε στοιχεία όπως: Το κόστος της λέξης για κάθε click, τον αριθμό των click κάθε μέρα, το αναμενόμενο ημερήσιο κόστος και τις 20 πρώτες διαφημίσεις που προβάλλονται για την συγκεκριμένη λέξη.

Keyword discovery

Το keyword discovery μοιάζει πολύ με το wordtracker. Αν ο προϋπολογισμός σας το επιτρέπει σας προτείνω να χρησιμοποιείτε και τα 2. Αν όχι οπωσδήποτε το wordtracker.

WordZe

Άλλο ένα σημαντικό keyword tool με το οποίο μπορείτε να δημιουργήσετε μία πολύ ποιοτική keyword list. Το WordZe, χρησιμοποιεί την δική του λογαριθμική φόρμουλα για να προσδιορίσει τις πιο επικερδής λέξεις κλειδιά.
Αξίζει να το δοκιμάσετε.

Google Analytics

Πιθανότατα γνωρίζετε για το Google Analytics και το χρησιμοποιείτε ήδη αν έχετε website. Όσο αφορά την keyword analysis, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το Google Analytics για να δείτε ποιες keywords φέρνουν επισκέπτες στις σελίδες σας. Πιθανότατα θα δείτε επισκέψεις από keywords που ποτέ δεν στοχεύσατε. Διαμορφώνοντας κάποιες σελίδες σύμφωνα με αυτές τις λέξεις-κλειδιά, θα μπορέσετε εύκολα να προσελκύσετε περισσότερους επισκέπτες στις σελίδες σας.

Αν δεν έχετε περάσει ήδη από τις σελίδες που περιγράφω τις Search Engine Optimization τεχνικές, κάντε το οπωσδήποτε τώρα.