Υπάρχουν πολλοί παράγοντες που επηρεάζουν το click through rate στο AdSense. Μπορείτε ρυθμίζοντας κάποιους από αυτούς τους παράγοντες, να μεγιστοποιήσετε το CTR και να αυξήσετε τα κέρδη. Από την άλλη, έχω την αίσθηση πως για κάθε είδους website, το CTR έχει ταβάνι και η δουλειά σας είναι να πλησιάσετε όσο μπορείτε το συγκεκριμένο αυτό όριο.

Μην ξεχνάτε επίσης, πως οι διαφημίσεις του Google AdSense αποτελούν σημείο εξόδου από την ιστοσελίδα σας. Σκεφτείτε λοιπόν σοβαρά το ενδεχόμενο, πως το AdSense μπορεί να μην ταιριάζει με τον χαρακτήρα του site σας και πιθανότατα να χάνετε πωλήσεις για αντάλλαγμα μερικά cents από το AdSense.

Αν λοιπόν αποφασίσετε πως δεν σας ζημιώνει, ας δούμε ποιοι παράγοντες επηρεάζουν το click through rate και πως αλλάζοντας προσέγγιση, μπορείτε να μεγιστοποιήσετε τα κέρδη από την προβολή διαφημίσεων.

1) Το είδος του website

Το είδος της ιστοσελίδας επηρεάζει σημαντικά το CTR. Έχει παρατηρηθεί πως τα websites που έχουν πιστούς οπαδούς παρουσιάζουν χαμηλό CTR. Οι πιστοί οπαδοί χαρακτηρίζονται από διαφημιστική ανοσία, είναι τυφλοί σε οποιαδήποτε μορφής διαφήμιση και επισκέπτονται την ιστοσελίδα επειδή επιθυμούν πρόσβαση σε συγκεκριμένες πληροφορίες.

Από την άλλη, τα websites που προσελκύουν μεγάλο όγκο από unique visitors, παρουσιάζουν υψηλό click through rate. Από αυτά, μπορούμε να καταλήξουμε στο συμπέρασμα, πως ένα στατικό website έχει κατά κανόνα μεγαλύτερο CTR από ένα blog.

Το συμπέρασμα αυτό προκύπτει από την δική μου εμπειρία στον χώρο και σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να το λάβετε σαν τον γενικό κανόνα. Απλά αυτή είναι η δική μου γνώμη, η οποία ενισχύεται από το γεγονός πως μερικά από τα πιο επιτυχημένα blogs του πλανήτη, δεν προβάλλουν καθόλου διαφημίσεις του AdSense και έχουν βρει τρόπος να κεφαλαιοποιούν τις επισκέψεις τους, με άλλες μεθόδους που αποδίδουν καλύτερα.

2) Το θέμα του website

Το θέμα της ιστοσελίδας παίζει σημαντικό ρόλο στο click through rate. Έχει παρατηρηθεί websites με παρόμοιο design, με την ίδια διαμόρφωση του AdSense, αλλά με διαφορετικό θέμα, να έχουν διαφορετικό click through rate.

Σαν γενικό κανόνα μπορούμε να πούμε πως οι ιστοσελίδες οι οποίες προσελκύουν επισκέπτες που διαθέτουν προχωρημένες γνώσεις internet και ηλεκτρονικών υπολογιστών, παρουσιάζουν πολύ χαμηλό CTR. Οι επισκέπτες αυτοί γνωρίζουν πολύ καλά τι είναι το Google AdSense και τείνουν να το αγνοούν.

Από την άλλη, ιστοσελίδες με θέμα κάποιο προϊόν ή μια κατηγορία προϊόντων, παρουσιάζουν υψηλό click through rate, καθώς οι επισκέπτες τους βρίσκονται σε καταναλωτική διάθεση και είναι πολύ πιθανότερο να κάνουν click σε μία διαφήμιση, σε σχέση με έναν επισκέπτη που ψάχνει για συγκεκριμένες πληροφορίες.

3) Η σχετικότητα των διαφημίσεων

Όσο πιο σχετικές είναι οι διαφημίσεις του AdSense με το θέμα της κάθε σελίδας του website, τόσο υψηλότερο θα είναι το click through rate. Είναι καθαρά θέμα της ιδιαιτερότητας του διαδικτύου να προσελκύει στοχευόμενους επισκέπτες.

Το μεγαλύτερο ποσοστό των επισκεπτών μιας ιστοσελίδας, βρίσκονται εκεί, επειδή την βρήκαν γράφοντας keywords σχετικές με το θέμα της ιστοσελίδας, σε μία μηχανή αναζήτησης. Ο επισκέπτης θα γράψει για παράδειγμα στην Google την keyword «δίαιτα» και αυτή με την σειρά της θα εμφανίσει websites που έχουν θέμα την δίαιτα και την απώλεια βάρους.

Οι διαφημίσεις του AdSense οι οποίες προβάλλονται σε αυτά τα websites και έχουν θέμα την δίαιτα, θα παρουσιάζουν υψηλό CTR, σε σχέση με τις διαφημίσεις που έχουν τελείως διαφορετικό θέμα από αυτό. Επομένως, το υψηλό CTR έχει να κάνει με την ικανότητά σας να προβάλλετε μέσα από την ιστοσελίδα σας, διαφημίσεις του AdSense που να είναι όσο το δυνατόν πιο σχετικές με το θέμα της ιστοσελίδας σας.

Από την στιγμή που δεν μπορείτε να ελέγξετε το είδος των διαφημίσεων που η Google προβάλλει μέσα από το website σας, τότε κάποιο λάθος κάνετε στο search engine optimization και η Google να δυσκολεύεται να διαπιστώσει το θέμα της ιστοσελίδας σας.

Αν πάλι δεν έχετε κάνει κάποιο τέτοιο λάθος, τότε το καλύτερο που έχετε να κάνετε είναι να επικοινωνήσετε με την Google, η οποία έχει αναφερθεί πως διορθώνει τέτοιου είδους ζητήματα.

4) Το design και η τοποθέτηση των διαφημίσεων

Το σημείο στο οποίο θα επιλέξετε να προβάλλονται οι διαφημίσεις του AdSense, έχει μεγάλο αντίκτυπο στο click through rate. Το σημείο με το μεγαλύτερο CTR είναι το λεγόμενο above the fold, δηλαδή το σημείο της σελίδας που είναι ορατό στον επισκέπτη, χωρίς scroll down.

Τα χρώματα παίζουν επίσης σημαντικό ρόλο. Θα πρέπει να μεταμφιέσετε τις διαφημίσεις έτσι ώστε να μην μοιάζουν με διαφημίσεις. Για να το πετύχετε αυτό, χρησιμοποιήστε ως χρώμα του τίτλου, το φυσικό χρώμα των links του website σας.

Έχει επίσης αναφερθεί, πως οι διαφημίσεις που προβάλλονται σε λευκό φόντο αποδίδουν καλύτερα. Προσπαθήστε δημιουργώντας κενά σημεία, να τις κάνετε να ξεχωρίζουν, ειδικά αν επιλέξετε να τις προβάλετε ανάμεσα από παραγράφους ή στην αρχή της σελίδας, στο σημείο που εγώ προβάλω τις φωτογραφίες.

5) Όταν οι διαφημίσεις του AdSense είναι τα μοναδικά εξωτερικά links

Όταν δεν υπάρχει άλλο εξωτερικό link στην ιστοσελίδα σας, πέρα από το Google AdSense, να είστε βέβαιοι πως θα έχετε υψηλό CTR. Αυτή η τακτική όμως είναι πολύ πιθανό να σας κοστίσει στο search engine optimization και να αντιμετωπίσετε πρόβλημα κατάταξης.

Αν χτίζετε ένα website με μοναδικό σκοπό τα κέρδη από το AdSense, νομίζω πως αξίζει να δοκιμάσετε μια τέτοια προσέγγιση.

6) Τελευταίο και σημαντικότερο, πειραματιστείτε

Όπως πιθανόν να έχετε καταλάβει, δεν υπάρχει συγκεκριμένη φόρμουλα που να μεγιστοποιεί το click through rate. Οι παράγοντες που το επηρεάζουν είναι πολλοί, τα είδη των ιστοσελίδων άπειρα, οπότε το καλύτερο που έχετε να κάνετε είναι να πειραματιστείτε και να καταλήξετε στο μοντέλο που σας δίνει το υψηλότερο CTR.

Θα σας πάρει κάποιο χρόνο για να το διαπιστώσετε, όμως έτσι είναι η φύση του Google AdSense. Απαιτεί χρόνο και πολλά πειράματα μέχρι να καταλήξετε στο ιδανικό αποτέλεσμα.