Για όσους δεν το γνωρίζουν το search engine optimization αφορά όλες τις τεχνικές με τις οποίες μπορεί κάποιος να ρυθμίσει μία ιστοσελίδα, με σκοπό την καλύτερη δυνατή κατάταξη από τις μηχανές αναζήτησης. Πιο απλά, πως μπορείς να φέρεις ένα website στην νο1 θέση μιας μηχανής αναζήτησης, κατά προτίμηση της Google, για συγκεκριμένες λέξεις-κλειδιά ή keywords.
Στην ουσία, σε ένα blog εφαρμόζονται οι ίδιες τεχνικές που εφαρμόζονται και σε ένα κανονικό στατικό website, τις οποίες μπορείτε να δείτε στον τομέα του Make Money Online που είναι αφιερωμένο στο search engine optimization. Έχει παρατηρηθεί πως τα blogs αποδίδουν καλύτερα από ένα στατικό website και σε αυτή την σελίδα περιγράφονται οι λόγοι για τους οποίους οι μηχανές αναζήτησης δείχνουν να λατρεύουν τα blogs.
Για να γίνουν αυτοί οι λόγοι όμως κατανοητοί, ας δούμε πως λειτουργεί το search engine optimization περιληπτικά. Μπορούμε να πούμε πως χωρίζεται σε 2 τομείς, την εσωτερική βελτιστοποίηση και την εξωτερική. Σαν γενικό κανόνα, η εσωτερική έχει 20% βαρύτητα στην κατάταξη μιας ιστοσελίδας, ενώ η εξωτερική 80%.
Εσωτερική βελτιστοποίηση
Το internal optimization έχει να κάνει με όσα μπορείτε να ρυθμίσετε μέσα στην ίδια την ιστοσελίδα για να βελτιώσετε την κατάταξή της. Αυτά που μπορείτε να ρυθμίσετε και να βελτιστοποιήσετε είναι πολύ συγκεκριμένα, απαιτούν λίγο χρόνο, οπότε κάντε τα σωστά ώστε να αποκομίσετε όσο το δυνατόν περισσότερα οφέλη.
Συγκεκριμένα, η εσωτερική βελτιστοποίηση αφορά τους τίτλους και τις περιγραφές των σελίδων, διάφορα άλλα tags, την παρουσία ενός sitemap, την συχνότητα με την οποία χρησιμοποιείτε στο κείμενο την λέξη κλειδί που στοχεύετε, τα permalinks και το anchor text των εσωτερικών links.
Αν όσα αναφέρω σας φαίνονται κινέζικα μην απογοητεύεστε αφού είναι πολύ απλά και περιγράφονται πλήρως στον τομέα του search engine optimization. Η συμβουλή μου είναι να αποκτήσετε search engine optimization συνήθειες όταν γράφετε τα άρθρα σας και στην συνέχεια προχωρήστε στην παραγωγή περιεχομένων. Ούτως η άλλως την μεγαλύτερη βαρύτητα για την κατάταξη μιας ιστοσελίδας έχει η εξωτερική βελτιστοποίηση ή external optimization.
Εξωτερική βελτιστοποίηση
Αφορά τον αριθμό των εξωτερικών links που κατευθύνονται προς την ιστοσελίδα σας, την ποιότητά τους και το anchor text των links. Στο external optimization οφείλει την υψηλή κατάταξη της, κάθε σελίδα που βλέπετε στο νο1, όταν κάνετε μια αναζήτηση για μία λέξη-κλειδί.
Είναι λογικό όταν μια μηχανή αναζήτησης βλέπει έναν μεγάλο αριθμό από links να κατευθύνονται προς ένα website, να καταλήγει στο συμπέρασμα πως το συγκεκριμένο website είναι σημαντικό και να το προωθεί ψηλότερα στην κατάταξη.
Εκτός από τον αριθμό των links, ακόμα μεγαλύτερο βάρος έχει η ποιότητα των websites από τα οποία κατευθύνεται το link. Η Google χρησιμοποιεί το page rank (PR) σαν βαθμό αξιολόγησης των ιστοσελίδων. Το PR κυμαίνεται από 0 έως 10 και όσο μεγαλύτερο είναι, τόσο ποιοτικότερο θεωρείται ένα website.
Αν λοιπόν καταφέρετε να δεχτείτε ένα link από ένα website με page rank μεγαλύτερο του 5, είναι ένας καλός λόγος να το γιορτάσετε! Ένα link από ένα τέτοιο website έχει πολύ μεγαλύτερη βαρύτητα από πολλά links που προέρχονται από websites με 0 PR.
Μπορείτε εύκολα να διαπιστώσετε το page rank της κάθε ιστοσελίδας αν εγκαταστήσετε την Google toolbar, η οποία εμφανίζει αυτόματα το PR από κάθε website που επισκέπτεστε.
Πολύ μεγάλη σημασία στο search engine optimization έχει το anchor text των links που κατευθύνονται στο website σας. Το anchor text είναι το κείμενο που χρησιμοποιείται για το link και δίνει μία πολύ σοβαρή ένδειξη στην Google, για το ποιο είναι αντικείμενο της σελίδας που κατευθύνει το link.
Για παράδειγμα, σε αυτή την σελίδα σας έχω δώσει ένα link το οποίο κατευθύνει στην σελίδα στην οποία μπορείτε να κατεβάσετε την Google toolbar. Όπως βλέπετε, το anchor text του link είναι το Google toolbar. Θα μπορούσα να έχω χρησιμοποιήσει οτιδήποτε, όπως το κλασσικό κάντε click εδώ και το anchor text να είναι η λέξη εδώ.
Έχει παρατηρηθεί να βρίσκονται σελίδες στην νο1 θέση της κατάταξης για μία λέξη-κλειδί, η οποία δεν βρίσκεται πουθενά γραμμένη μέσα στην σελίδα, ούτε στον τίτλο ή στην περιγραφή. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι υπάρχουν πολλά links που κατευθύνονται στην συγκεκριμένη σελίδα, με anchor text την συγκεκριμένη λέξη-κλειδί.
Εν κατακλείδι, το σημαντικότερο ρόλο στο search engine optimization παίζουν τα εξωτερικά links, η ποιότητα των websites από τα οποία προέρχονται τα links, καθώς και το anchor text που έχει χρησιμοποιηθεί για τα links αυτά.
Η σημασία των περιεχομένων
Υπάρχει μια πολύ στενή σχέση μεταξύ των περιεχομένων μιας ιστοσελίδας, των μηχανών αναζήτησης και των links που έλκει μια ιστοσελίδα. Όσο ποιοτικότερη είναι η σελίδα, τόσο ποιο εύκολο και φυσικό είναι να προσελκύει links. Από εδώ και πέρα περιγράφεται η ιδιαίτερη σχέση μεταξύ των blogs και του search engine optimization, οπότε όταν μιλάμε για περιεχόμενα, στην ουσία μιλάμε για blog posts ή άρθρα.
Οι δημιουργία σχέσεων μέσα από το διαδίκτυο, μπορεί να πυροδοτήσει την δημιουργία ενός link, όμως χωρίς ποιοτικά blog posts το link δεν θα έρθει ποτέ. Επίσης, τα περιεχόμενα είναι πολύ σημαντικά και για τις μηχανές αναζήτησης. Αυτές θέλουν όταν επισκέπτονται το blog σας να βλέπουν καινούρια περιεχόμενα.
Όσο συχνότερα προσθέτετε περιεχόμενα, τόσο συχνότερα εμφανίζονται τα bots στο blog σας και τόσο γρηγορότερα καταχωρούνται οι σελίδες σας. Οι μηχανές αναζήτησης αμείβουν τα websites που ανανεώνονται καθημερινά, με μία καλύτερη θέση στην κατάταξη. Μπορείτε να δείτε πώς να δημιουργήσετε ποιοτικά περιεχόμενα στην σελίδα πώς να γράψετε ένα ποιοτικό blog post ή άρθρο.
Quiz!!! : Ποιο είναι το anchor text του link που μόλις σας έδωσα;
Γιατί τα blogs κατατάσσονται ψηλά
Τώρα που έχετε μια γενική εικόνα για το τι είναι το search engine optimization, ας δούμε ποια είναι τα στοιχεία αυτά, που κάνουν τα blogs τόσο αγαπητά στις μηχανές αναζήτησης.
1) Σε ένα Blog προστίθενται συνεχώς νέα άρθρα
Αν θέλετε να δημιουργήσετε ένα επιτυχημένο blog, θα πρέπει να συνηθίσετε στην ιδέα του να γράφετε ένα blog post κάθε μέρα, στην χειρότερη μέρα παρά μέρα. Πρέπει να δώσετε στον επισκέπτη ένα λόγο για να επιστρέψει και ο μόνος τρόπος για να το πετύχετε αυτό, είναι με την καθημερινή ανανέωση των περιεχομένων.
Μπορεί να ακούγεται μπελάς, όμως αν δείτε πόσα χρήματα κερδίζουν τα επιτυχημένα blogs, θα δείτε πως αξίζει και με το παραπάνω. Το συγκεκριμένο χαρακτηριστικό είναι μάλιστα που τα κάνει και τόσο αγαπητά στις μηχανές αναζήτησης. Έχει ήδη αναφερθεί στην σημασία της τακτικής προσθήκης περιεχομένων στο search engine optimization.
Ένα στατικό website από την άλλη, μπορεί να μείνει ίδιο για μήνες και αυτό είναι κάτι που δεν αρέσει στις μηχανές αναζήτησης.
2) Σε ένα blog υπάρχει η δυνατότητα προσθήκης σχολίων
Αν κάνετε μια έρευνα στις μηχανές αναζήτησης θα δείτε blog posts να κατατάσσονται ψηλά τα οποία έχουν μήκος μόλις 200 λέξεις ή και λιγότερο. Αυτό συμβαίνει γιατί στο βασικό άρθρο έχουν προστεθεί σχόλια από αναγνώστες, με αποτέλεσμα το συνολικό μήκος του κειμένου που έχει αυξηθεί εντυπωσιακά.
Κάτι τέτοιο είναι αδύνατον να συμβεί σε ένα κλασσικό website, στο οποίο το τελικό αποτέλεσμα εξαρτάται αποκλειστικά από τον δημιουργό του. Πολλά blogs προσπαθούν να δημιουργήσουν διχογνωμία μέσα από τα posts τους, ώστε να ενθαρρύνουν και να αυξήσουν τον αριθμό των σχολίων.
Αυτοί οι δύο είναι οι βασικοί λόγοι για τους οποίους τα blogs αποδίδουν τόσο καλά στο search engine optimization. Η συχνή προσθήκη άρθρων και η δυνατότητα προσθήκης σχολίων από τους επισκέπτες.