Πρόκειται για έναν πολύ εύκολο αλλά παράλληλα πολύ αποτελεσματικό τρόπο για να δημιουργήσεις ένα μεγάλο αριθμό πωλήσεων, σε μικρό χρονικό διάστημα, εκμεταλλευόμενος πόρους που έχεις ήδη στην κατοχή σου.

Πρόκειται για μια τεχνική που χρησιμοποιώ συχνά με μεγάλη επιτυχία και που αν δεν είσαι εξοικειωμένος με τον τύπο marketing που εφαρμόζω θα σε εκπλήξει ευχάριστα από την απλότητα αλλά και την αποτελεσματικότητα της συγκεκριμένης στρατηγικής.

Πριν αναλύσω την στρατηγική αυτή θα ήθελα να σε προτρέψω να την εφαρμόσεις.

Πώς θα φτάσεις την επιχείρησή σου εκεί που ονειρεύεσαι

Κατανοώ πολύ καλά πως πιθανότατα είσαι πολύ απασχολημένος. Κατανοώ πως πιθανότατα τρέχεις και δεν φτάνεις…

Γνωρίζω όμως επίσης πολύ καλά, πως οι περισσότεροι είναι και νιώθουν βαλτωμένοι.

Η οικονομική κρίση είναι πραγματικά μεγάλο πρόβλημα… το κατανοώ πλήρως…

Η προσωπική μου εμπειρία όμως δείχνει πως όσοι καταφέρνουν να είναι αισιόδοξοι, δημιουργικοί και έχουν πρόσβαση στις σωστές πληροφορίες, τότε όχι μόνο δεν αντιμετωπίζουν πρόβλημα, αλλά ευημερούν.

Συγκεκριμένα, αυτά είναι τα κοινά χαρακτηριστικά όσων αναπτύσσονται παρά την κρίση:

  • Γνωρίζουν marketing
  • Εκμεταλλεύονται σωστά τον χρόνο τους

Το marketing είναι η λύση στα προβλήματά σου

Η δική μου η ταλαιπωρία σαν ιδιοκτήτης επιχείρησης σταμάτησε όταν άρχισα να μελετώ το marketing.

Όταν σταμάτησα να κυνηγάω την τελευταία «έξυπνη τεχνική», την τελευταία «τρύπα» στην Google, την τελευταία τακτική στο Facebook και άρχισα να εφαρμόζω διαχρονικές marketing στρατηγικές.

Ωραία τα likes στο Facebook όμως το νούμερο που μετράει είναι οι πωλήσεις.

Των περισσότερων τα βάσανα λοιπόν τελειώνουν όταν αρχίζουν να μελετούν το marketing.

Όταν αρχίζουν να μαθαίνουν πως να έλκουν τον υποψήφιο πελάτη στην επιχείρησή τους και να τον μετατρέπουν σε πελάτη.

Είναι τότε που τελειώνουν τα βάσανα και αρχίζουν ξανά να νιώθουν το επιχειρείν σαν κάτι το διασκεδαστικό, σαν κάτι που τους γεννάει ενθουσιασμό.

Εσύ που αφιερώνεις τον χρόνο σου;

Οι περισσότεροι αντιμετωπίζουν όλες τις καθημερινές ασχολίες σαν να είναι ίδιας αξίας.

Αν δεν γνωρίζεις πως να φέρεις τον πελάτη στην πόρτα σου, όλες οι άλλες δραστηριότητες στις οποίες αφιερώνεις τον χρόνο σου δεν έχουν καμία αξία και κανένα νόημα.

Πιθανότατα έχεις ακούσει για το Pareto Principal ή κανόνα του 80/20 σύμφωνα με το οποίο το 80% του αποτελέσματος θα έρθει από το 20% των δραστηριοτήτων.

Εφαρμόζεται παντού:

  • Φοράς το 20% των ρούχων σου στο 80% των περιπτώσεων.
  • Το 80% του πληθυσμού ζει στο 20% των πόλεων.
  • Στους υπολογιστές, το 20% των σφαλμάτων ευθύνεται για το 80% των προβλημάτων

Το ίδιο ισχύει και στο επιχειρείν…

  • Το 20% των πελατών θα φέρει το 80% του τζίρου.
  • Το 20% των πωλητών θα φέρει το 80% των πωλήσεων.
  • Το 20% των προϊόντων θα είναι υπεύθυνα για το 80% των πωλήσεων.

Και

  • Το 20% των ενεργειών θα φέρει το 80% των κερδών.

Πολλές φορές το ποσοστό είναι ακόμα μεγαλύτερο. Είναι 90/10 ή και 95/05.

Με λίγα λόγια από όλα αυτά που κάνεις κάθε μέρα, λίγες είναι οι δραστηριότητες που μπορούν να έχουν ένα σημαντικό αντίκτυπο στα κέρδη και στις πωλήσεις.

Είναι πολύ εύκολο να αγνοήσεις τις δραστηριότητες αυτές όταν υπάρχουν άπειρα πράγματα να γίνουν σε μία επιχείρηση.

Οπότε την τεχνική που θα αναλύσω σε λίγο, εφάρμοσέ την. Είναι marketing δραστηριότητα και το marketing ανήκει στο 20% των δραστηριοτήτων που θα φέρει το 80% των κερδών.

Αν θέλεις περισσότερες πληροφορίες για τον κανόνα του 80/20 και πως μπορείς να τον εκμεταλλευτείς στην επιχείρησή σου δες το video που ακολουθεί:

 

Νομίζω πως πέρασα το μήνυμα αλλά ας κάνω μια μικρή ανακεφαλαίωση…

Οι περισσότεροι δεν γνωρίζουν πως να φέρουν τον πελάτη στην πόρτα. Αυτός είναι και ο λόγος που οι προσπάθειες marketing που έχουν κάνει μέχρι σήμερα δεν έχουν αποτέλεσμα.

Το να μην «τρέχεις» marketing καμπάνιες δεν είναι πρόβλημα όσο οι πελάτες έρχονται στην επιχείρηση. Όταν όμως σταματήσουν να έρχονται τι γίνεται;

Το δεύτερο μεγάλο πρόβλημα είναι πως αντί να δουλεύουν «πάνω» στην επιχείρησή τους, δουλεύουν «μέσα» στην επιχείρηση. Είναι υπάλληλοι στην ίδια τους την επιχείρηση… εξαιρετικοί μεν, υπάλληλοι δε.

Δεν αναγνωρίζουν πως το 80% του αποτελέσματος θα έρθει από το 20% της προσπάθειας και πως είναι καθήκον τους και υποχρέωση να στρέψουν την προσοχή τους σε αυτό το 20%.

Μετά από αυτή την μεγάλη παρένθεση του γιατί θα πρέπει να εφαρμόζεις τέτοιου είδους στρατηγικές, ας δούμε πως μπορείς να δημιουργήσεις άμεσα, έναν μεγάλο όγκο πωλήσεων.

 

Η στρατηγική βήμα προς βήμα

Φαντάζομαι κρατάς κάποια βάση δεδομένων με το πελατολόγιό σου. Αν δεν έχεις κάποιο τέτοιο αρχείο, η Νο1 προτεραιότητά σου πλέον είναι να κρατάς τα στοιχεία των πελατών σου.

Είναι ένα από τα μεγαλύτερα κεφάλαια που μπορείς να έχεις ως επιχείρηση.

Από τα στοιχεία αυτά θα χρειαστείς το email τους.

Θέλουμε να στείλουμε ένα email σε όλους τους πελάτες της επιχείρησης.

Αν ήδη στέλνεις emails στους πελάτες σου τότε ξέρεις πως να το κάνεις.

Αν όχι, θα πρέπει να τα ανεβάζεις σε μια πλατφόρμα διαχείρισης και αποστολής emails όπως είναι η Aweber και η Get response.

Μπορείς αν θέλεις να δεις ένα video που έχω δημιουργήσει εδώ που σου δείχνει βήμα προς βήμα πως να ανεβάσεις μια τέτοια λίστα στην Aweber και πως να στείλεις ένα email στην λίστα αυτή.

Θέλουμε να κάνουμε μία προσφορά η οποία να έχει μια σύντομη ημερομηνία λήξης.

Κατά κανόνα να έχει διάρκεια μία εβδομάδα.

Επίσης θέλουμε ένα λόγο για τον οποίο κάνουμε αυτή την προσφορά.

Δεν χρειάζεται να είναι κανένας σημαντικός λόγος, θέλουμε όμως ένα λόγο.

Προσωπικά όταν προωθώ μία τέτοια καμπάνια και δεν υπάρχει κάποιος συγκεκριμένος λόγος που να δικαιολογεί την προσφορά (Χριστουγεννιάτικη προσφορά, Πασχαλινή προσφορά κλπ), τότε γράφω πως κάνω αυτή την προσφορά σαν «ευχαριστώ που είσαι πελάτης».

Ας δούμε ένα χαρακτηριστικό email…

“Καλησπέρα

Μέχρι τα μεσάνυχτα της 24/10, μπορείς να έχεις έκπτωση σε όλα μας τα προϊόντα!

Μπορείς να τα αποκτήσεις με Χ% έκπτωση εδώ με τον κωδικό ΧΧΧΧΧΧ:

Link ιστοσελίδας εδώ

Κάνω αυτή την προσφορά σαν επειδή θέλω να σου πω ευχαριστώ που είσαι πελάτης μας...

Απέκτησε τα προϊόντα μας για Χ% έκπτωση και κέρδισε 1 ακόμα bonus:

Δωρεάν έξοδα αποστολής για παραγγελίες άνω των Χ€!

Με εκτίμηση.

ΧΧΧΧΧΧ»

Συνήθως τα emails που στέλνω είναι απλού κειμένου. Χωρίς εικόνες και γραφικά. Ας δούμε ένα παράδειγμα με γραφικά και εικόνες. Έχω κρύψει το λογότυπο και την εταιρία για ευνόητους λόγους.

email-sample

Αυτό είναι το πρώτο email…

Το θέμα του πρώτου email συνήθως είναι:

  • «ΧΧ% έκπτωση, ισχύει μέχρι ΧΧ/ΧΧ»

Στην συνέχεια στέλνουμε δεύτερο email δύο με τρεις ημέρες μετά το πρώτο στο οποίο τονίζουμε την λήξη προθεσμίας.

Ένα θέμα που χρησιμοποιώ εγώ και είναι αποτελεσματικό είναι το εξής:

  • «Μην το χάσεις, λήγει ΧΧ/ΧΧ»

Το κυρίως email τις περισσότερες φορές είναι ίδιο με το πρώτο. Αναφέρει την έκπτωση και την ημερομηνία λήξης της προσφοράς.

Τέλος, στέλνουμε ένα τρίτο email 24 ή 48 ώρες πριν την λήξη της προσφοράς. Ένα θέμα που είναι αποτελεσματικό είναι το εξής:

  • “24 ώρες ακόμα – η έκπτωση του ΧΧ% λήγει αύριο»

Και εδώ το email είναι το ίδιο. Αυτό που αλλάζει είναι το θέμα.

Αυτή η στρατηγική είναι πολύ καλή για να δημιουργήσεις πωλήσεις σε περιόδους που έχεις ανάγκη από ρευστότητα.

Την χρησιμοποιώ ευλαβικά τέσσερις φορές τον χρόνο και κάθε φορά δίνει εγγυημένα αποτελέσματα.

Επίσης είναι ιδανική για να ενεργοποιήσεις ξανά ανενεργούς πελάτες.

Αν δεν υπενθυμίζεις στον πελάτη πως υπάρχεις θα σε ξεχάσει ακόμα και αν ήταν πολύ ευχαριστημένος από το προϊόν ή την υπηρεσία που έλαβε.

Συμβαίνει…

Απλά σε ξεχνάει ή τον αποπλανεί ο ανταγωνισμός.

Είναι απαραίτητο συχνά πυκνά να του υπενθυμίζεις πως υπάρχεις και αυτή η στρατηγική θα σου επιτρέψει να φέρεις ξανά στην επιχείρησή σου πελάτες τους οποίους πιθανότατα δεν θα έβλεπες ποτέ ξανά.

Όπως είναι λογικό, όσο μεγαλύτερη η προσφορά και η έκπτωση, τόσο μεγαλύτερος και αριθμός των πωλήσεων που θα φέρει η καμπάνια.

Θα ήθελα να σε ενθαρρύνω να είσαι γενναιόδωρος με την έκπτωση που θα δώσεις ειδικά αν η επιχείρησή σου έχει επαναλαμβανόμενους πελάτες, δηλαδή αν πρόκειται να κερδίσεις πίσω ένα πελάτη που θα αγοράζει από την επιχείρησή σου ξανά και ξανά.

Αυτή είναι λοιπόν η στρατηγική για να φέρεις άμεσα πωλήσεις στην επιχείρησή σου κάνοντας μια προσφορά στο πελατολόγιό σου.

Χρησιμοποίησέ την… αποδίδει.