Πάντα εκπλήσσομαι από την διαχρονικότητα κάποιων απλών εκφράσεων. Είτε γενικά στην ζωή είτε ειδικά στο internet marketing

Μιλούσα με έναν πελάτη πριν από λίγες ημέρες. Ήταν εκνευρισμένος.

–          Δεν αντέχω τους πελάτες μου. Η επιχείρηση πηγαίνει καλά, όμως πραγματικά δεν το ευχαριστιέμαι.

–          Ποιο είναι το πρόβλημα; Τον ρώτησα.

–          Απλά, δεν συμπαθώ του πελάτες μου. Είναι μίζεροι και γκρινιάρηδες. Δεν τους αντέχω άλλο.

–          Γιατί παραπονιέσαι; Εσύ τους διάλεξες.

Σιγή…

–          Τι εννοείς;

–          Εννοώ πως εσύ διαλέγεις τους πελάτες σου. Εσύ τους έλκεις. Αν βάλεις για δόλωμα τυρί, μην σε παραξενεύει που πιάνεις ποντίκια. Μπορείς να στοχεύσεις όποιον τύπο πελάτη επιθυμείς. Είτε μίζερους και άφραγκους, είτε μίζερους και ευκατάστατους, είτε οποιονδήποτε.

–          Και πως το κάνεις αυτό ; Με ρώτησε.

Στην συνέχεια της συζήτησης, του εξήγησα πώς με το direct response marketing μπορείς να στοχεύσεις ακριβώς τον τύπο του πελάτη που επιθυμείς.

Πως το μεγαλύτερο λάθος που κάνει ο κόσμος είναι πως ξεκινάει με το «τι» και μετά ψάχνει να βρει το «ποιος».

Έχει το προϊόν ή την υπηρεσία και μετά ψάχνει να βρει ποιος θα το αγοράσει.

Στην πραγματικότητα θα πρέπει να σκεφτεί αντίστροφα.

Ποιος είναι αυτός που στοχεύω; Για τον οποίο θα δημιουργήσω προϊόντα ή υπηρεσίες;

Ξεκινάς με το «ποιος» και δουλεύεις αντίστροφα.

Αυτό είναι ίσως το μεγαλύτερο μάθημα marketing που θα λάβεις ποτέ. Αν προσπαθήσεις να είσαι ελκυστικός σε όλους, θα καταλήξεις να μην είσαι ελκυστικός σε κανέναν.

Ειδικά αν ξεκινάς τώρα το ταξίδι του internet marketing, θα πρέπει να ξεκινήσεις με το ποιος. Μην κάνεις το ίδιο λάθος με τον πελάτη μου.

Αυτή την στιγμή επανατοποθετούμε την επιχείρησή του έτσι ώστε να στοχεύει σε διαφορετικό κοινό.

Είναι κάτι που θα του φέρει όχι μόνο περισσότερα χρήματα, αλλά και πολύ μεγαλύτερη ικανοποίηση στην καθημερινότητά του.