Γεγονός! Έχει γεμίσει η αγορά με αποτυχημένα ηλεκτρονικά καταστήματα…

Λογικά φταίει η κρίση όμως αν δούμε τα στατιστικά θα σχηματίσουμε μια εντελώς διαφορετική εικόνα.

Σύμφωνα με έρευνα της ΕΣΕΕ, το 2013, 2,5 εκατομμύρια Έλληνες αγόρασαν μέσω internet προϊόντα και υπηρεσίες αξίας 3,5 δις ευρώ, 600 εκατομμύρια περισσότερα από το 2012. Το 2014 αναμένεται να διαμορφωθεί στα 5 δις ευρώ!

Πάνω από 40% αύξηση την στιγμή που η λιανική υποχωρεί κατά 5-20% ετησίως!

Μία άλλη έρευνα της E-commerce Europe αναφέρει πως Έλληνες καταναλωτές ξόδεψαν 1.347 ευρώ -κατά κεφαλήν- για online αγορές. Το συγκεκριμένο ποσό είναι πάνω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο!

Άρα δεν φταίει η κρίση. Έτσι δεν είναι; Το ηλεκτρονικό εμπόριο ανθίζει παρά την κρίση.

Αν έχεις επιχείρηση και δεν έχεις ακόμα παρουσία στο Internet ουσιαστικά χάνεις πελάτες. Χάνεις χρήματα.

Αν χρειάζεσαι βοήθεια στο να μεταφέρεις την επιχείρησή σου στο internet στείλε μου ένα email. Μπορώ να σε βοηθήσω και ως προς την κατασκευή ιστοσελίδας και ως προς την δημιουργία internet marketing στρατηγικών.

Έλεγα λοιπόν πως το ηλεκτρονικό εμπόριο αναπτύσσεται παρά την κρίση και πως η κρίση δεν ευθύνεται για το γεγονός πως έχει γεμίσει η αγορά με αόρατα websites.

Τότε τι ευθύνεται;

Κατηγορηματικά το marketing.

Όταν λέω marketing δεν εννοώ απλά την προώθηση. Καταλαβαίνω πως πολλοί δεν έχουν χρήματα να επενδύσουν σε διαφήμιση και SEO (πώς να βγεις ψηλά στην Google).

Δεν λέω να ρίξουν χρήματα για διαφήμιση.

Ούτως η άλλως χαμένα θα πάνε. Αν δεν εφαρμόζεις marketing στρατηγικές είναι σαν να πετάς χρήματα σε βαρέλι δίχως πάτο.

Δεν μου κάνει εντύπωση.

Το ίδιο κάνουν και οι επιχειρηματίες στον φυσικό κόσμο. Ανοίγουν τις πόρτες και περιμένουν τους πελάτες να μπουν…

Κάποτε έμπαιναν και όλα καλά… τώρα τι γίνεται;

Την ίδια στρατηγική marketing εφαρμόζουν και στο Internet.

Ανεβάζουν την ιστοσελίδα την οποία έφτιαξε κάποιος που δεν είχε ιδέα από marketing και περιμένουν πωλήσεις.

Κατά αρχήν το internet marketing είναι marketing.

Το γνωρίζω από κώδικες και προγραμματισμό δεν με κάνει marketer.

Κατά δεύτερον το internet marketing είναι direct response marketing εφαρμοσμένο στο internet.

Το direct response marketing υπάρχει εδώ και 120 χρόνια. Είναι πλέον πολύ εκλεπτυσμένο. Έχει κανόνες, έχει αρχές, έχει συγκεκριμένα χαρακτηριστικά.

Για να πετύχει ένα site θα πρέπει να εφαρμόζει με επιτυχία τις αρχές του direct response marketing.

ΚΑΝΟΝΑΣ:

Ο καλύτερος marketer κερδίζει

Είναι κάτι που πρέπει να κολλήσεις στο γραφείο σου και να το βλέπεις κάθε μέρα.

Το βλέπουμε να συμβαίνει συνεχώς.

Είναι ο μοναδικός τρόπος για να εκτοξεύσεις την επιχείρησή σου.

Ο μοναδικός τρόπος για να ξεφύγεις από την jumboποίηση.

Το marketing θα σου επιτρέψει:

  • Να αυξήσεις τους πελάτες σου
  • Να προσελκύσεις «καλύτερους» πελάτες
  • Να αποστασιοποιηθείς από τον ανταγωνισμό
  • Να αποκτήσεις ασφάλεια και σταθερότητα

Ας δούμε λοιπόν κάποια από τα σημαντικότερα λάθη που κάνουν οι επιχειρήσεις στο ηλεκτρονικό εμπόριο.

1)      Δεν συλλέγουν τα στοιχεία του επισκέπτη

Θα νόμιζε κανείς πως πλέον είναι κοινή πρακτική. Δεν είναι όμως.

Ελάχιστες επιχειρήσεις έχουν έναν μηχανισμό στην ιστοσελίδα τους που συλλέγει το όνομα και το email του επισκέπτη.

Οι έρευνες δείχνουν πως το 70% των επισκεπτών μίας ιστοσελίδας δεν είναι έτοιμο να αγοράσει κάτι την στιγμή που επισκέπτεται μία ιστοσελίδα, αλλά θα είναι 2 με 3 μήνες αργότερα.

Αν δεν συλλέγεις τα στοιχεία του επισκέπτη, ώστε να επικοινωνήσεις μαζί του ξανά και να τον φέρεις πάλι στην ιστοσελίδα σου όταν αυτός θα είναι έτοιμος να αγοράσει, τότε πιθανότατα δεν θα τον ξαναδείς.

Επίσης με την επικοινωνία θα δώσεις την δυνατότητα στον υποψήφιο πελάτη να σε γνωρίσει, να σε εμπιστευτεί και να σε προτιμήσει.

Γράψε και αυτό σε ένα χαρτί και κάντο κορνίζα:

«Οι περισσότεροι δεν αγοράζουμε από αυτόν που είναι φθηνότερος αλλά από αυτόν που συμπαθούμε και εμπιστευόμαστε».

Ότι επιχείρηση λοιπόν και αν έχεις θα πρέπει να στρέψεις την προσοχή σου στην συλλογή των στοιχείων του επισκέπτη.

2)      Δεν υπάρχει ταύτιση μεταξύ μηνύματος και κοινού

Στις περισσότερες ιστοσελίδες το μήνυμα είναι γενικό και καθόλου ελκυστικό.

 «Ελάτε να αγοράσετε».

Κάθε επιχείρηση έχει πολλά και διαφορετικά είδη πελατών. Μπορεί οι πελάτες να διαχωρίζονται από ηλικιακά κριτήρια, μπορεί και από εισοδηματικά.

Δεν μπορείς να αντιμετωπίζεις όλους με τον ίδιο τρόπο.

Δεν μπορείς να στοχεύεις τον έφηβο και τον 50άρη με το ίδιο μήνυμα.

Κάθε ένας έχει τους δικούς του λόγους για να αγοράσει. Έχει τα δικά του κουμπιά.

Θα πρέπει να τα ανακαλύψεις και να τα πατήσεις δημιουργώντας ελκυστικά μηνύματα για κάθε γκρουπ πελατών.

Με αυτόν τον τρόπο τα προϊόντα θα μοιάζουν πολύ πιο ελκυστικά αφού θα μιλούν απευθείας στις ανάγκες τους.

Συγκεκριμένο λοιπόν μήνυμα για συγκεκριμένο γκρουπ πελατών.

3)      Παραμελημένες ιστοσελίδες

Καταλαβαίνω πως είσαι απασχολημένος. Πως υπάρχουν δεκάδες πράγματα που ζητούν την προσοχή σου.

Μην παραμελείς όμως την ιστοσελίδα σου. Ανέθεσε σε κάποιον από το προσωπικό να την ανανεώνει διαρκώς.

Αν είσαι μόνος σου και δεν έχεις προσωπικό κάντο εσύ. Δεν είναι χρονοβόρα διαδικασία. Μπορεί να γίνει σε λίγα λεπτά.

Οι παραμελημένες ιστοσελίδες δεν πουλάνε. Είναι τόσο απλό.

Οι υποψήφιοι πελάτες συμπεριφέρονται με πολύ συγκεκριμένο τρόπο.

Πρώτα από όλα κοιτούν τους τίτλους. Είτε της σελίδας είτε του προϊόντος.

Στην συνέχεια κοιτούν την τιμή και αποφασίζουν αν θα αγοράσουν ή όχι.

Αν αποφασίσουν να αγοράσουν τότε κοιτούν την ιστοσελίδα προσεκτικά και ψάχνουν ένα λόγο για να κάνουν πίσω!

Αν δουν κάτι που δεν τους αρέσει δεν θα αγοράσουν. Έτσι απλά.

Αν δουν την ιστοσελίδα παραμελημένη θα πάνε αλλού.

Είναι σημαντικό λοιπόν να διατηρείς την ιστοσελίδα σου φρέσκια.

Αυτά είναι λοιπόν τα 3 πιο συνηθισμένα λάθη που αν διορθώσεις θα δεις τις πωλήσεις μέσω internet να ανθίζουν.

Μην ξεχνάς πως το ηλεκτρονικό εμπόριο αναπτύσσεται και θα συνεχίσει να αναπτύσσεται στα επόμενα χρόνια.

Βρίσκεται ακόμα σε εμβρυακό στάδιο.

Η δυνατή online παρουσία της επιχείρησή σου είναι απαραίτητη.

Επαναλαμβάνω πως αν χρειάζεσαι βοήθεια με το Internet marketing μπορώ να βοηθήσω.