Τα social media προσφέρουν μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για ενίσχυση του off page SEO, των back links με λίγα λόγια προς μια ιστοσελίδα. Στην κατηγορία των social media ανήκουν τα Facebook, MySpace, YouTube, Twitter, LinkedIn, και αρκετά ακόμα.

Οι τρόποι με τους οποίους μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τα social media για να φέρετε επισκέπτες στο website σας είναι πάρα πολλοί. Σε αυτή την σελίδα, εξετάζονται τα social media και τα οφέλη τους ως προς το SEO αποκλειστικά και όχι σαν πηγή επισκέψεων γενικά.

Στην ουσία, σε αυτή την σελίδα θα δείτε πως μπορείτε να τα χρησιμοποιήσετε για να κερδίσει το website σας θέσεις στην κατάταξη των μηχανών αναζήτησης. Για το πώς μπορείτε γενικά να φέρετε κόσμο σε ένα website μέσα από τα social media, επισκεφτείτε την κατηγορία προώθηση ιστοσελίδων.

Ας δούμε πως θα ενισχύσουμε το off page SEO με κάθε ένα από τα social media χωριστά.

Facebook

Μέχρι πρόσφατα, όλα τα links του Facebook ήταν no follow, κάτι που τα έκανε άχρηστα από search engine optimization άποψη. Προς μεγάλη έκπληξη όλων, το Facebook απενεργοποίησε το no follow tag, με αποτέλεσμα να αλλάξει δραματικά η ροή του Page Rank και ο χάρτης της κατάταξης των μηχανών αναζήτησης.

Για όσους δεν γνωρίζουν τι είναι το no follow tag ή δεν έχουν περάσει από την κεντρική σελίδα του search engine optimization, πρέπει να αναφέρω πως το no follow tag, κάνει αόρατο το link στα μάτια των μηχανών αναζήτησης.

Μπορείτε εύκολα να δημιουργήσετε back links προς το website σας, μέσα από τα καθημερινά σας posts, μέσα από την καρτέλα “info” και δημιουργώντας “static FBML” boxes κάτω από την “about” tab.

MySpace

Παρόμοια περίπτωση με το Facebook, μόνο που μία δημοφιλή σελίδα στο MySpace συγκεντρώνει αρκετούς επισκέπτες. Δημιουργήστε links προς το website σας για SEO λόγους, αλλά και για απευθείας επισκέψεις.

YouTube

Εδώ το θέμα θα χρειαστεί λίγο ανάλυση, επειδή όλα τα links του YouTube είναι no follow. Παρόλα αυτά υπάρχουν SEO οφέλη μέσα από το YouTube, αφού το video marketing αποτελεί το αποτελεσματικότερο μέσο προώθησης που έχει εμφανιστεί στο internet μέχρι σήμερα.

Φαντάζομαι πως αναρωτιέστε για το πώς είναι δυνατό να εκμεταλλευτούμε το YouTube στο search engine optimization, από την στιγμή που όλα τα links είναι no follow.

Η απάντηση σε αυτό το ερώτημα είναι η εξής: Μπορεί να μην είναι εφικτό το SEO μέσα από το YouTube, είναι όμως δυνατό να εφαρμοστεί πάνω στα videos του YouTube. Ας το δούμε λίγο αναλυτικά.

Πριν από λίγο καιρό, η Google άρχισε να εμφανίζει videos από το YouTube, μέσα στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης. Το σημαντικό εδώ είναι ότι τα videos που εμφανίζονται στην πρώτη θέση της κατάταξης έχουν πολύ λίγα back links.

Έχει παρατηρηθεί να βρίσκεται ένα video στην 3η θέση της κατάταξης με 20 back links και στην 4η ένα website με 500 back links. Πιο απλά, είναι πολύ πιο εύκολο για ένα video να καταταγεί στην πρώτη σελίδα της Google, από ότι για ένα website.

Οπότε μπορείτε να εφαρμόσετε SEO στρατηγικές για ένα video και μέσα από το video να προωθήσετε τις επισκέψεις στο website σας. Πρόκειται για ένα μέσο που θα κερδίζει όλο και περισσότερο έδαφος στο μέλλον.

Twitter

Όλα τα links του twitter είναι no follow, επομένως δεν έχουν κανένα αντίκτυπο στο SEO.

LinkedIn

Πρόκειται για ένα δίκτυο που απευθύνεται στον επαγγελματία. Μέσα από το LinkedIn μπορείτε να συνδεθείτε με πελάτες, επιχειρήσεις και στην περίπτωσή μας να κερδίσετε back links προς το websites σας.

Τα links του LinkedIn είναι do follow οπότε προσφέρουν στο PR και στο SEO. Μπορείτε να εισάγετε τα websites σας μέσα από το προφίλ σας και μάλιστα ντυμένα με το anchor text που επιθυμείτε.

Κλείνοντας, θα ήθελα να αναφέρω πως μπορεί κάποια από τα social media να μην προσφέρουν τίποτα στο SEO, αποτελούν όμως πολύ σημαντική πηγή επισκεπτών.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα το twitter, που ενώ δεν προσφέρει τίποτα στο search engine optimization, αποτελεί μια πολύ σημαντική πηγή επισκεπτών για πάρα πολλές ιστοσελίδες.