Αν ρωτήσεις κάποιον που αποτυγχάνει να κερδίσει χρήματα μέσω internet, το τι φταίει,  θα σου πει πως για να το πετύχεις θα πρέπει να φέρνεις κάθε μέρα χιλιάδες επισκέψεις στο site σου.

Πρόκειται για κλασσικό λάθος.

Κατά αρχήν να ξεκαθαρίσω πως το internet marketing είναι ένα είδος direct response marketing το οποίο υπάρχει εδώ και έναν αιώνα, πολύ πριν γεννηθεί το internet.

Πρόκειται για marketing το οποίο προσπαθεί να προκαλέσει κάποια πράξη. Όπως για  παράδειγμα μία διαφήμιση που σε καλεί να, «κάνεις click εδώ» ή «κάνε like».

Το μεγάλο πλεονέκτημα του direct response marketing, είναι πως ελαχιστοποιεί την χασούρα.

Ως χασούρα, ορίζεται ο κόσμος ο οποίος σε καμία περίπτωση δεν θα αγοράσει το προϊόν που προωθούμε.

Για παράδειγμα εγώ έχω πρόβλημα τριχόπτωσης. Έχω να πατήσω το πόδι μου σε κομμωτήριο καμιά δεκαριά χρόνια. Ξυρίζω το κεφάλι μου μόνος μου.

Αν έχεις κομμωτήριο, όσα μηνύματα και να προβάλλεις σε μένα θα πάνε χαμένα. Πίστεψέ με. Είμαι για σένα χασούρα.

Το ίδιο συμβαίνει και με την διαφήμιση στα παραδοσιακά media. Διαφημίσεις για σκυλοτροφές που φτάνουν σε άτομα που δεν έχουν σκύλο, διαφημίσεις για δίαιτες οι οποίες φτάνουν σε αδύνατους κλπ.

Ο σκοπός του direct marketing και κατά επέκταση του internet marketing, είναι να εξαλείψει την χασούρα.

Ο τρόπος για να συμβεί αυτό, είναι με την δημιουργία ενός πολύ ελκυστικού μηνύματος, το οποίο θα απευθύνεται σε πολύ συγκεκριμένο κόσμο.

Δεν χρειάζεσαι χιλιάδες επισκέψεων. Ακόμα και 100 άτομα την ημέρα είναι αρκετά για να σου φέρουν ένα πολύ καλό εισόδημα.

Αυτό που πρέπει να κάνεις, είναι να σκιαγραφήσεις τα άτομα αυτά και να τα στοχεύσεις.

Πριν από κάποιους μήνες, μιλούσα με έναν φίλο ο οποίος πουλάει κοσμήματα.

Το πρώτο πράγμα που τον ρώτησα ήταν ποιος είναι κατά την γνώμη του ο ιδανικός του πελάτης.

Τι εννοείς; Με ρώτησε.

Ποιος είναι αυτός που με το που πατήσει το πόδι του στο μαγαζί σου ή με το που αρχίσει να σου μιλάει, ξέρεις πως θα αγοράσει;

Το σκέφτηκε λίγο και στην συνέχεια τον περιέγραψε.

Του έκανα ακόμα κάποιες ερωτήσεις οι οποίες τον βοήθησαν να τον σκιαγραφήσει καλύτερα.

Στην συνέχεια πήγαμε ένα βήμα παραπέρα. Προσπαθήσαμε να ανακαλύψουμε τις δραστηριότητες του ιδανικού πελάτη.

Ποια websites επισκέπτεται, τι περιοδικά αγοράζει, τι μαγαζιά επισκέπτεται κλπ.

Το επόμενο βήμα ήταν να δημιουργήσουμε κάποια μηνύματα, τα οποία θα είναι για τον συγκεκριμένο τύπο ανθρώπου, πολύ ελκυστικά.

Το τελευταίο βήμα, ήταν να βρούμε τα μέσα με τα οποία το μήνυμα θα έφτανε στον συγκεκριμένο πελάτη.

Το αποτέλεσμα της συγκεκριμένης έρευνας ήταν μία άμεση και εντυπωσιακή αύξηση των πωλήσεων.

Αν λοιπόν έχεις ένα website, το οποίο δεν αποδίδει, το πρόβλημα είναι πως δεν έχεις ένα πολύ ελκυστικό μήνυμα, το οποίο να απευθύνεται σε έναν συγκεκριμένο τύπο ανθρώπου.

Πιθανότατα προσπαθείς να είσαι ελκυστικός σε όλους και καταλήγεις να μην είσαι ελκυστικός σε κανέναν. Αυτό είναι και το πιο συνηθισμένο λάθος στο internet marketing.

Για να το αποφύγεις, θα πρέπει να αναγνωρίσεις τον τύπο του πελάτη που στοχεύεις, στην συνέχεια να δημιουργήσεις ένα πολύ ελκυστικό μήνυμα για τον πελάτη αυτόν και τέλος να φέρεις το μήνυμα μπροστά στα μάτια του.

Είναι αρκετά δύσκολο να περιγράψεις μία τέτοια διαδικασία μέσα από ένα post.

Για αυτόν τον λόγο σε λίγες μέρες θα λάβεις δωρεάν, ένα eBook περιγράφει αναλυτικά την όλη διαδικασία.